Juli bebis 2012
Grattis eken!! Mysigt med bebis!!
Hur går det till när dom syr? Är dom som inne i dig då? Gjorde det ont?
Grattis eken!! Mysigt med bebis!!
Hur går det till när dom syr? Är dom som inne i dig då? Gjorde det ont?
Oh! Många som skriver!
Bebisen är inte fixerad än enligt bm... Kanske ilar och har sig därför.. Men tycker den har hållt på lite väl länge nu!
Kom just ut från duschen... Fixade bikinilinjen (tror jag)... Vet inte varför... Antar att jag nånstans hoppas att bebisen ska komma då jag är helt mentalt förberedd. Fast då dröjer det nog ett bra tag! Har tömt hela min sambos garderob och tvättat ALLT! Han är sämst på att se fläckar och dessutom sämst på att vika kläder. Så jag har tvättat och styrkt allt... Väntar på att allt ska bli torrt bara... Himla fint blev det i alla fall! Har åkt på myrorna med massa träningskläder och sånt han aldrig använder. Han får nytt varje år från klubben och han slänger aldrig så det var på tiden! Jag tror jag tog tag i hans garderob Istället för min för min är ett större projekt. Så förmodligen så kommer inte bebis förrän min garderob också är rensad!
Har också hört mycket om eftervärkar och att det är hemskt med andra barnet... Är lite nervös för jag fick det en gång med första och det var värre än förlossningsvärkar! Hur tycker ni som har fått andra?
När jag skrivit ett inlägg (tog 28 minuter) med telefonen så har tio hunnit skriva... Jag vill bara säga att jag läser allt med stort intresse!!
Här kommer man inte få eget rum, utan dela med andra. Samma som sist... Helt värdelöst! Har aldrig varit mer stressad! Först och främst för att Johan fick lov att gå kl tio och sen för att man inte ville störa de andra. Hemskt natt!
Nu beräknas sex förlossningar per dag hela sommaren och sen semestrar på det! Dom flyttade till nya bb veckan efter sonen kom och det var med enkelrum där pappan har möjlighet att sova över... Men så blir det inte den här gången heller! Så sjukt att man som pappa inte har "rätten" att sova sitt första dygn med sitt nya barn. Då mamman behöver allt stöd hon kan få! Idiotiskt!
Åh jag är så avis så avis så avis!!!! Vill också ha ont!!
Kan inte heller somna om... Gruvar dessutom för att vara ensam med vildingen hela förmiddagen då sambon är på träning från 9-11.30... Det låter lite men det är rätt drygt när man inte är så mobil. Det är ju lugnt då man är utvilad! Måste alltså somna... Är hungrig. Har ätit en nektarin... Kanske måste äta nått mer.
Jag blir så jäkla less på att aldrig få slem på pappret... Nått litet tecken kan väl visa sig snart?? Snälla!
Froggy: varför är du vaken?
Grattis Engla!
Lyllos er som är på g!
Jag vill också gå med i augustitråden! 39+0 idag! Inget slem, inga förvärkar, inga molvärkar... Ingenting!! Känns som att jag redan gått över. Bebisen måste komma den här veckan... Nästa vecka är jag inte redo längre. Barnet kommer att återvecklas och tillslut kommer jag märka en liten spermie hoppa ut och tillbaks till pappans trygga pung. Ut därifrån kom den utan problem, varför är den inte lika sugen på att komma ut nu då??? Tröttnat på uppgiften? Glömt den? Tidsoptimist? Varför kan den inte vara mer som mig? Alltid i tid, alltid tidig!
Kul att jag roat några idag i alla fall! :) Själv har jag stenansikte tills bebisen börjar ge sig till känna. Då blir det någon typ av segerdans med stort smile!
Har bäddat vaggan i kväll, fotat och lagt ut vagnen på blocket, byggt med lego, tvättat ännu mer och tagit en dusch. Har lagt ner deo och lypsyl i bb väskan och funderat om det är så smart att föda imorgon. Det är visst fredagen den 13:e... Träffade en bitter gubbe som sa "jag föddes fredagen den 13:e och sen dess har allt gått utför"... Lagom lockande. Så jag väntar nog till den 14:e istället. För visst får man välja?
Det är snart över aaev!! Snart har du ditt lilla hjärta i famnen! Ju ondare du får desto mindre tid är det kvar! Sen kommer du bglömma exakt hur ont det gjort! :) lycka till nu!!
Anjiali o Nicolee: är också intresserad av att veta hur era trix går! Har i vanlig ordning vaknat pigg och irriterad. Johan sticker från sängen direkt jag somnat. Vilket jävla sätt, enligt honom så (hör och häpna) snarkar jag! Jag känner mig kränkt! Skulle jag ligga som en fet karl och snarka? Jag som är så nätt. Nä, det måste va hans egna läten han vaknar av!
Eller så börjar han på riktigt bli rädd för mina gubbsjukefasoner! (tafsningar) men vad förväntar man sig när man har Umeås snyggaste kropp? Att jag inte ska objektificera?? Pff! Han är inget annat än kropp i mina ögon ;) Nää nu ljög jag. Oj vad jag svamlar.... Kanske borde försöka somna om.... Igen!
Men anjiali... Prata med din bm om igångsättning! Min kompis mådde verkligen hur dåligt psykiskt som helst i slutet av hennes grav och hon blev beviljad igångsättning. Det är värt ett försök!! Man ska inte behöva må så dåligt som du gör! Kram!