Inlägg från: HannaVirrpanna |Visa alla inlägg
  • HannaVirrpanna

Juli bebis 2012

Sajo: jag fick sy två stygn och har inte känt av nånting alls. Efter första förlossningen sydde jag tre stygn på samma ställe, fast högre upp, och det sved sjukt mycket. Det visade sig att stygnen gått upp! Så du kanske ska kolla om det är som det ska? Annars så hjälper det att skölja med vatten samtidigt som man kissar! Prova!

• HannaVirrpanna

Sajo: haha! Samma här! Hon kom med armen först och min inre blygdläpp sprack lite :) men det svider inte.

Froggy: Dom säger att om man spricker så läker man lättare än om man blir klippt, eftersom det spricker naturligt och snittet är inte så rakt... Svårt att förklara... Kanske därför du har ondare där!

• HannaVirrpanna

Oonah: läste att exakt samma sak hade hänt Hanna Graaf! Fast den där blood patchen inte hade funkat nånting! Grattis till lilla bebisen! Skönt att det gick bra trots allt!

• HannaVirrpanna

Anjiali: min lilla tar mam flaskorna och det funkar. Har dock bara gett henne två gånger. Men dom ska vara bra. Ersättning tycker jag du ska använda sempers modersmjölksersättning. Lycka till! Hoppas hon inte får ont mer!

• HannaVirrpanna

Stort grattis till nya bebbar!!! Snart är alla ute! :)

Sitter på parkeringen utanför fotbollsarenan... Väntar på att sambon ska masseras klart. Två sovande barn i bilen! Vi har varit på BVC och vägt och mätat! Hon har kommit upp i, eller över, födelsevikt. Hon väger nu 4040 och är 53.5 lång. Skallen är 36,3 cm... Nu är hon nästan precis lika stor som hennes storebror var när han föddes! :)

Hon är dock väldigt röd i stjärten och det är som små prickar. Verkar vara värmeutslag blandat med hormonprickar... Ser ont ut! Så vi har vädrat för fullt nu i två dagar... Nån som har tips? Smörjer med inotyol!

• HannaVirrpanna

Vår är ALDRIG vaken... Små korta stunder. Vaknar då hon är hungrig och börjar suga på allt hon når. gråter lite om det går för länge. Men hon sover nästan hela hela tiden...

• HannaVirrpanna

Grattis smulan!! Skönt att slippa falskt alarm igen :)

Måste bara få spy ur mig lite irritation! Är så sjukt less på min sambos fotboll! Träning varje morgon som innebär att han är borta mellan 9.40-12.20... Men var och varannan dag drar träningen över tiden, den dagen han är träningsledig blir det en extra träning på och vips så ska dom ha möte en timma tidigare på morgonen. Sen så ska det masseras, träffa sjukgymnasten, träffa naprapat, extra träna och allt möjligt. Den här fotbollen tar sån tid!! Blir less. Under sommaruppehållet var dom lediga en vecka. En veckas semester, då ska ju allt hinnas med under den veckan. Hälsa på där och där, göra det och det... Uh!! Vill kunna åka iväg kl 10 till stranden med hela familjen, inte bara själv hela tiden!

• HannaVirrpanna

Anjiali: haha! Eller hur! :) det tar tid, man sitter nervös då det är match, man blir besviken (för lagets skull) då de förlorar och man gråter när det går bra :) nu går vi omkring och är nervösa över att hans vad inte pallar att springa så mycket som han ska... Så han kanske inte kan spela i helgen. Han har längtat efter den här matchen dessutom... Ska spela på söderstadion... Tydligen en stor grej för honom. Det vore dessutom typiskt då det är en tv match som jag här hemma kan följa... Inte alls lika kul att se om inte han spelar.

Jaja... Nog om det! Pratade med BVC och dom sa att bebisar med syskon sover mer än andra bebisar för dom tar in och "stimuleras" av alla ljud osv runt omkring. Så det är inte konstigt att vi knappt sett hennes ögon! För Frans pratar non stop... Huh! Blöder nästan ur öronen! :)

• HannaVirrpanna

Ellabella: jo... Jag försöker påminna mig om det så ofta jag kan :) blir bara lite avis då alla andra har sambos som har semester och är hellediga :)

Svar på tråden Juli bebis 2012