Juli bebis 2012
Ska prova det HannaPanna om hon blir täppt. Håller tummarna att hon slipper.
Ska prova det HannaPanna om hon blir täppt. Håller tummarna att hon slipper.
Här har vi också lite problem med sövningen dagtid. Hon somnar inte alltid vid amningen längre så igår försökte jag bara lägga henne i vagnen och somna själv. Resulterade i typ en timmes skrikande och jag ville bara ta upp henne men ju längre tiden gick desto mer kände jag att man i sådana fall hade gjort allt i onödan : ( jag bär gärna men hon vaknar när jag ska lägga ner henne så därför antar jag att det är bättre att man kämpar lite med att hon kan somna själv. Dagarna är lite rutinlösa känner jag. : ( Tar gärna emot tips. På kvällarna går vi och lägger oss vid 8 och äter och då somnar hon i stort sett direkt. Som en liten parentes... Vet att det kanske kan vara jobbigt, men jag skulle kunna göra vad som helst för att få höra min mamma tjata på mig så ta vara på varandra...
Idag var vi på spädbarnsmassage för första gången. Var supermysigt!! : )
Min tösabit har blivit snorig : ( Provade Hannis tips med bröstmjölken och sen satte jag mig i gungstolen med henne på magen. Tror det blev bättre för nu ligger vi i sängen igen utan allt för mycket snörvel
Ja verkligen! Lustigt att inte någon säljer det på flaska : )
Här har vi en genomsnorig tös. Har pratat med 1177 och vart inte så mycket klokare av det, men vi kör på bröstmjölk i näsan och tupplurar på mammas mage. Stackars liten. Ska ringa till min BVC- sköterska istället.
Imorse blev det en tripp till barnakuten : ( Hennes förkylning blev värre och jag tyckte hon hade svårt att andas för slemmet. Fick komma in direkt, och sköterskan trodde det satt enbart i näsan och inget ner i lungorna, och det bekräftade läkaren sedan. Vi gick instruktionerna att ge koksalt innan amning Otri Baby och sedan nezeril tre gånger om dagen. Fick hon över 39 i feber eller att jag misstänker att det gått ner i lungorna. Andningen blir snabb, och näsvingarna liksom åket ut när hon andas så ska vi upp igen. Hon rekommenderade inte nässugar för man kunde irritera slemhinnorna så det blir mer snor och hon sa även att man har konstaterat att de barnen man använder mycket nässug på får flera och lättare öroninflammationer tydligen. Nu är vi hemma och vilar ut : )
Min tös äter också på händerna. Ibland är det bättre än nappen : ). Knip done : ) Här trilskas vi med näsdroppar. Inte så kul att skölja näsan enl tösen .
Knip done. Vi har ingen rutin på sovning just nu : ( Förkylda 3 månaders bebisar = : (
Idag firar vi tre månader här!! Funderar på om jag ska trappa ner på Minifomen men vågar inte riktigt. Ska höra med BVC idag. Knip!!