Juli bebis 2012
Stackars liten! Håller tummarna att magen är okej och det bara är en bajssvacka.
Stackars liten! Håller tummarna att magen är okej och det bara är en bajssvacka.
Jag funderar också på julklappar, känner mer att man får köpa saker man själv tycker man behöver typ en hoppgunga eftersom de är så små och inte fattar vad presenter är : )
Här fick vi värsta grön bajset idag! Hon har ändrat från ca var tredje dag till varje dag igen nu, och idag var det grönt. Det kanske har med vaccinationen att göra? Vi sparar 300:- i månaden i fonder till Lillan som hon ska få när hon är 18 elker 20 : )
Krya Melvin!
Här äter vi minst 4 gånger per natt, så du är inte ensam. Jag försöker att stå ut och fortsätta med helamningen då vi börjar lite smått med vanlig mat nu och smyger in det lite försiktigt. Tror att det blir nya sovrutiner sen när de äter mer vanlig mat : )
Idag har vi börjat våran babysimkurs!! Det var himmelskt mysigt! Vattnet var varmt och bebisen glad : ) Ser fram emot nästa gång!
Min tös har fått någonting med magen. Innan så bajsade hon var tredje dag typ, senapsgul lös konsistens. Men nu bajsar hon flera gånger om dagen, idag 3 tex och bajset är oftast grönt. Hon har även varit lite knorrig i samband med amning, typ som att hon skulle få knip. Vet inte om det började efter vaccinationen men det känns som det. Är mest orolig att hon ska få vätskebrist. Stod ju mycket om det på nätet när jag googlade.
Oj! Om du byter 16 blöjor behöver jag nog inte vara jätteorolig för vätskebrist på 3.
Alltså msn blir lite trött på att alla tjatar om att man ska amma när alltsom ger ersättning verkar ha gladare bebisar, som sover längre och äter bättre. Varför ska msn då amma?
Ja, då kanske vi går igeinom 4 månaders fasen nu då : ) nä, jag ska fortsätta att inte ge ersättning men det känns ju som det blir bättre med det.