Inlägg från: EllaBella02 |Visa alla inlägg
  • EllaBella02

Juli bebis 2012

Jo, amning i sig är ju en het potatis och alla ska ju göra det som känns bäst, men som helammare kan man bli lite lockad ändå till att prova ersättning. Men nu ska jag inte det helst om min mjölk finns där och hon går upp som hon ska. Då fortsätter jag att amma varannan var tredje timma. Nu får vi ju snart börja ned smakportioner! Vilka ska köra på 4 månader och vilka väntar till 6? Jag tror faktiskt min tös är redo. Jag kommer börja med ett knappnålshuvud och ökande lika mycket varje dag om det går bra.

• EllaBella02

Jag tänker mest på att alla som ger ersättning skriver att deras barn blir mycket nöjdare, gladare, sover längre osv, och då tänker jag att det kanske skulle vara skönt för min bebis med att bli mättare och sova längre. Min bebis är glad och nöjd mellan amningarna så det är inte det. Och för min del så spelar de ingen roll även om 4 månader med dålig sömn så klart tar ut sin rätt. Men henne tänker jag på, eftersom alla som ger ersättning skriver att det gör sådan skillnad. Nu ska jag som sagt inte göra det men ibland blir man som sagt lockad : ) På vår BVC vill dom att man börjar smyga in maten vid 4 för att man inte ska behöva gå så fort fram vid 6 månader när de enl dom behöver riktiga mål. Men det är nog som alltid olika. Men jag vet att Livsmedelsverket rek. 6 månader. Våra läkare anser att gluten ska smygas in sakta så gröt skulle man försöka börja med vid 4 månader. Mycket lite då såklart, som jag skrivit ett knappnålshuvud.

• EllaBella02

Jag kommer vara hemma så länge det går och jag kommer även ta alla sambons dagar som han kan ge bort. Det funkar bäst i vår familj : ) så planen är att vara hemma minst till sep nästa år.

• EllaBella02

Min är 17 veckor och vi har återigen haft en natt med mat typ hela tiden, och hon bökar och stökar. Känns som man inte har sovit en blund : )

• EllaBella02

Ja, jag tänker att de bara är små en gång och att även att det är kämpigt så får man njuta av alla framsteg de gör, skrattar högt, vänder sig om, börjar äta, ja varje dag bjuder på någonting : )

• EllaBella02

Jag har kört Pampers hela tiden men fick för mig att prova Libero, art edition 3. Jag har aldrig varit med med om mer läckande blöjor. Tycker också att de är mycket hårdare än Pampers så jag kommer byta tillbaka efter det här paketet. Jag heter minhundlilly på Instagram : )

• EllaBella02

Man kan ju ställa in som jag har det att man godkänner alla som får se bilderna : ) idag firar vi 4 månader!! : )

• EllaBella02

Idag käkade vi ett knappnålshuvud med morotspure! Det blev succé, hon hade nog gärna ätit lite till : )

Svar på tråden Juli bebis 2012