Inlägg från: FruSandra |Visa alla inlägg
  • FruSandra

Juli bebis 2012

Allt gick jätte bra trots avhopp :)
    Igår när vi duka, så målade vi Vilgots fötter me vattenfärg så gick han över pappersduken :)
    Rätt kul men liten detalj :)

• FruSandra

Idag fil ja sovmorgon! Ja ligger i sängen än, vaknade för 15 min..
    Vilgot o maken gick upp vid 9...
    Vi är hos mina föräldrar så då kan ja slappna av mer..

• FruSandra

Monster de har Vilgot med fast de va ett par veckor sen.. Supergulligt! Dock har han kommit på att man kan göra så med gröt i munnen så de sprutar gröt överallt :)

• FruSandra

Vilgot har sovit konstant sen 18.45, de har väl typ aldrig hänt..
    De dumma är att ja verkligen inte kan somna.. Ja ligger o oroar mej över hans feber, (bara 38 sist, men ändå) o lyssnar på andningen.. :S
    Varför kan ja bara inte sova!
    Plutten ligger o skrattar i sömnen, o mitt hjärta blir alldeles varmt!

• FruSandra

Jag behöver hjälp!

Vilgot har till o från haft förhöjd temp i flera veckor.. Vissa dagar har han haft 37.7, senare kan han ha 37,2 för att senare ha 37.8, andra dagar har han 37.4 hela dagen och i söndags hade han 37,9 och senare 38, igår hade han 37,7 för att sedan ha 38, idag har han haft 37.8..
    Men imorn är de dags för 5 månaders sprutorna, men ska man verkligen ta de med förhöjd temp?
    Jag vill att dom ska kolla sänkan på hinom.. Feber e ju ingen sjukdom men de är ju nåt som orsakar den..
    Han är pigg o glad, men man ser på hans ögon och rosig kinder när tempen är högre...
    Snälla hjälp mej med råd..

När ja skulle ta fästingaprutan hade ja en inflammation i armhålan, då fick ja egentligen inte ta den för att man inte vet om de skulle va en biverkning av spruta. Eller pga infektionen..
    Borde ite de va samma med hans sprutor?

• FruSandra

Chess, trolla och grankotten
    Konstigt att de säger så olika.. Här på Bvc sa de att 37,7 o uppåt är upphöjd temp...
    Hans normaltemp ligger på 36,7-37,3...

• FruSandra

Dagens sprutor blev inställde.. Dels för att han haft upphöjd temp och dels för att den ena sköterskan va sjuk o ja vill att de tar båda samtidigt..

• FruSandra

Oj veckor? Ja har igen aning om hur många veckor Vilgot är.. Orka hålla reda på de.. Nu är de månader ja räknar...

• FruSandra

Tänk imorn är de 1 år sen vi berätta för alla våra nära att vi va gravida genom att ge en bild på tidigt vul :)
    Den bästa julklappen våra föräldrar kunde få.. :)
    De blir svårt att bräcka den Julklappen i år ;)

Idag har ja snosat på en 3 veckors bebis.. De va så de drog i livmodern på mej och helt plötsligt blev Vilgot jätte stor :)

Svar på tråden Juli bebis 2012