Inlägg från: FruSandra |Visa alla inlägg
  • FruSandra

Juli bebis 2012

Millifjor
    De blev inga kvar som blev infrysta? Vart i Sthlm bor du?
    Dåligt tycker ja. Vi blev ju ställda i kö för Ivf, hade vi bott i Sthlm hade vi haft 3 försök, men eftersom vi tillhör Sörmland så är de bara 2 försök som gäller.. Också SVINDÅLIGT!
    Ni får skriva er här o få nya Ivf i detta län ;)

Vi har inte tänkt nåt på de.. Eller ja längtar så efter min mage och älskade att va gravid trots foglossning..
    Men de tog ju 3 år för oss så ja har inga förhoppningar, samt att ja gärna skulle vilja ha 3 år mellan dom.. Tror ja..

• FruSandra

Vilgot äter gröt 2-3 gånger om dagen, sen när vi äter middag får han en halv burk barn mat (antingen hemmagjord eller köpt)
    Där i mellan får han 150 ml ersättning..
    Han ratar bröstet helt.. Nu har ja inte ammat nånting på 2 dagar.. Känns jätte sorgligt, men ja är glad att ja kunde amma så länge.. Ja hade 6 månader som mål, o de blir han nästa vecka :)

• FruSandra

Vilgot som har vaknat varje - varannan timme har nu hör o häpna sovit skitbra!!! Den senaste veckan.. ( dumt att skriva, då kommer väl bakslaget)
    Ja lägger hinom vid 19, inatt vakna han första gången 3.45!!! För mat och sen andra gången vid 8, sen somna han om till 10.15 (!!!!) jag är helt förbluffad!

• FruSandra

Jag fick tipset (?) att slänger de blir mätta på nan 1 så behöver man inte byta..

Ang recept så har jag bara kokat broccoli, morot o potatis var för sig och mixat de.. Vilgot älskar broccoli o potatis. Men favoriten är kalops (köpemat)
    Frukt puré har ja gjort mango. Bara skalar och mixat. Päron o äpple (var för sig) kokat o mixat..
    Plättlätt nu värre när de blir mer kött o sånt..

• FruSandra

Vill önska er alla ett gott nytt år! Hoppas vi håller ihop ett tag till :)

Kommer ha fullt upp idag, bl.a. fixa tårtor tills imorn (ja fyller år :D )
    Vi har åkt upp till huset i Åre, så idag blir de korvgrillning ute med pulkaåkning :) ska bli så kul! :D

• FruSandra

God fortsättning alla :)

Vilgot sover 30 min på dagen 2 gånger..

Nu är vi på väg till Storsjöbadet i Östersund... Vi är på semester här uppe. Helt underbart!
    Igår när ja fyllde är fick jag av maken att vi ska in på hotell i Åre imorn och spaa :) Vilgot ska få vara kvar med mormor o morfar i huset :) både vemodigt och mysigt..
    Första gången han ska sova borta :S eller va i från mej längre stund.. Men ja litar blint på
    Mina föräldrar :)

• FruSandra

Idag blir Vilgot 6 månader :)

Igår bodde jag o maken på hotell, vi har spaat och ätit gott o ja hade hoppats på en skön sömn.. Men de blåste så jäkligt så de enorma fönsterna vibrerade så jäkligt så de lät så jäkligt.. Så rätt sömnlös natt... :(

Svar på tråden Juli bebis 2012