• SaJo81

Juli bebis 2012

här är sömnen definitivt inget problem, slocknar i soffan innan nio nästan varje kväll och karln väcker mig för att flytta från soffan tillö sängen nån gång på kvällen/natten =) väcks av två pigga 2,5åringar vid 7-8tiden på morgonen sen=) och då är jag HUNGRIG!!!

• SaJo81
    En liten skrev 2012-02-24 13:36:40 följande:
    Hon sa även att min viktupgång som jag och mannen är oroliga över (knappt 5 kg) i 21 veckan är helt normalt så det var skönt att höra.
    jag vägde mig på en hälsokontroll nu i veckan vilket visade att jag gått upp 4kg sen inskrivningen, är i v19+1 idag!
  • SaJo81
    MissMurrig skrev 2012-02-25 13:32:26 följande:
    Har också blogg förresten, men det har inget med bebisar eller mig själv att göra, bara mitt bakande... :

dreamcakemaker.blogspot.com 
    Helt fantastiska tårtor verkligen! (förutom snopptårtan hahah, den var snudd på äcklig hahaha) såg att du bor i GBG också, kan man anlita dig till tårtbak då möjligen? 
  • SaJo81

Vi har inte investerat i sängen som alla verkar gjort då vi har två likadana i pojkarnas rum, visserligen sover dom fortfarande i dem fast utan spjälor, vi tänkte istället uppdatera deras sängar till juniorsängar och så får nr 3 en av spjälisarna sen ska vi ge bort den andra till några nära vänner som också väntar barn, lite som tack för allt dom gjort för oss med=)

Synd att det inte är erbjudanden på Kritter Juniorsäng istället för dem ska vi ha!

• SaJo81
    Woogie skrev 2012-02-27 09:09:19 följande:
    I helgen "antasade" jag ett par med två små barn eftersom de kom gående i affären med en Carena syskonvagn. Jag var bara tvungen att fråga hur nöjda de var med den (mycket, var svaret), men jag kände mig lite dum... Typiskt svenskt liksom, att inte störa någon man inte känner... Hur som helst, jag har hört en del bra om den, ska bara kolla upp måtten på den också, men det kanske blir en sådan i alla fall till slut.
    Vi har en Carena Double swing till våra tvillingkillar och är också jättenöjda med den, enda negativa som jag kan se var att liggdelarna är väldigt smala så dom växer ur den fort och då får man gå på sittdelen som bara är framåtvänd, det var nog mest separationsångest från min sida än klagomål från barnen dock=) sen är det bra om både du och mannen tex är ungefär medellängd eftersom man inte kan ställa in handtaget! i övrigt är vi skitnöjda med den och framförallt är den ju prisvärd! 

Vi kommer ha kvar våran och göra den till syskonvagn med nu så får killarna turas om att sitta (ska skaffa ståbräda också) och lill*n ligga om jag måste iväg med dom alla tre själv mycket...dom hinne rju nästan bli 3 innan nästa kommer så jag hoppas mest på att kunna använda en enkelvagn:p 
  • SaJo81

*suck* jag längtar tills den där "goa" graviditetslyckan sätter in, mitt illamående har fortfarande inte gett med sig helt, går in i v21 på torsdag! har inga foglossningar i alla fall (peppar peppar) och för tillfället har halsbrännan gått och gömt sig (men nu sa jag det så då kommer väl den tillbaka) måste äta typ varje halvtimme för att överhuvudtaget fungera normalt och är så jäkla trött på all frukt, flingor, mackor, knäckebröd, skorpor etc....bläääää!
    kan minnas att jag ändå hade några goa veckor forra graviditeten men det kanske bara är inbillning från min sida!? 

• SaJo81

Idag har jag gjort hälften:) v20+0 :) wihooo! Börjar må bättre och bättre med men får fortfarande svackor ibland oc behöver fortfarande äta varje timme, inte konstigt att man gått upp 5kg redan!

• SaJo81
    enilorac81 skrev 2012-03-03 15:39:47 följande:
    Så där, då är vagn inhandlat, blev efter mycket velande en Emmaljunga Ozone. Var ju sugen på en Teutonia men visade sig att den var mkt tyngre och kostade mer

Hämtar vagnen första veckan i juni!
    ååh gillar den jättemycket, hur mycket fick ni ge? var det med separat liggdel/sittdel eller köpte ni mjuklift?
  • SaJo81
    Hallonmusen83 skrev 2012-03-04 08:55:35 följande:
    Vagn svårt , had ejag haft ett barn visst direkt men nu har man två svårare !
    för mig var det nästan lättare förra gången för det finns inte lika mycket att välja på när man ska ha en tvillingvagn!
Svar på tråden Juli bebis 2012