Inlägg från: FruSandra |Visa alla inlägg
  • FruSandra

Juli bebis 2012

Vi har en besafe izi kid X3 helnöjd med den och Vilgot sitter bra..

• FruSandra

Min lilla ögonsten har blivit jätte förkyld, hostig feber och på nätterna har han falsk-krupp.. Mitt hjärta gråter!
    Man verkligen känner hur jobbigt han har att andas och den täppta näsan gör ite de bättre.. :( vi har höjt upp sängen i högläge men inget hjälper..
    Pratade med 1177 idag o blev bara förbannad. Hon sa att ja skulle ge honom honugsvatten!!! Ja fråga hur hon kunde säga de, när honung blir giftigt när de är så små. Då sa hon, ja ja ser att an är lite för ung... Men tänk om ja inte vetat de.. O gett honom vatten :(
    Imorn ska ja iaf ta kontakt med vårdcentralen.. Ja vill att han ska få nån som helst hjälp...

• FruSandra

Tack snälla ni för era tips och krya önskningar..
    Idag är förkylningen bättre. Ja varvar med nezeril o koksalt.. (Den på spray)
    Vi va hos läkaren idag och vi fick hostmedicin.. Mollipect.. Dock är den slemlösande vilket gör stt han hostar ännu mer..

• FruSandra

Sladdis
    Den är vidgande också :) natten va utan falskkrupp vilket känns jätte skönt :)
    Hoppas natten blir lika :)
    Dock har har varit ledsen så fort ja gått 1 m från. Gråter och sträcker upp armarna o vill bli buren...

• FruSandra

Ja lyfter alltid över Vilgot till våran säng när han vaknar vid 6-7 tiden så sover vi vidare.
    Idag va inget undantag, dock vaknade ja inte när han vaknade vilket jag alltid brukar höra. Istället vaknar ja av att han gallskriker! Ja flög upp och såg att han precis höll på att ramla ut sängen.. Han klättrar över kuddarna o täcket som ligger under madrassen.. Som tur va va sängbordet där o höll honom kvar, men oj vad rädd ja blev..

Idag fick han även sin första bula i pannan.. Han Slog i huvudet i en av sina leksaker...

• FruSandra

Ja måste fråga er ang turkiskt yoghurt.. Ja frågade Bvc om de igår. Hon sa att ja absolut inte skulle ge de för järnets upptag..
    Sen prata ja me en kompis om de som går till samma Bvc. Hon frågade en annan sköterska om de o hon sa att hon kunde ge de till frukost, mesans den 3 sköterskan samtidigt säger att man inte ska ge de.
    Behöver ja säga att jag är lite förvirrad??! Vem ska ja lyssna på?

• FruSandra

Annakaffekanna
    Jag ger gröt. O h välling. Metallerna finns i marken, i säden så att havregröt är lixom desamma :)

• FruSandra

Vilgot är fortfarande sjuk :( hosta har han gjort hela tiden men nu har snoret blivit genomskinligt och rinnit igen :(
    Va till läkaren igår igen och denna gång fick han bricanyl mot hostan, inatt har han knappt hostat nånting :)

• FruSandra

Usch, ja är inne på min andra mens.. Börja idag... :( hoppas dock att den ute varar lika länge som första gången, då va den i närmare 2 veckor

• FruSandra

Så fort Vilgot är frisk från natt hostan så ska han få börja sova i sitt egna rum :)

Ang tänder har han fortfarande bara en (som han fick 8feb) så ja börjar tro att han inte kommer få fler :)

Svar på tråden Juli bebis 2012