Inlägg från: Jamtlandstaus |Visa alla inlägg
  • Jamtlandstaus

Juli bebis 2012

snoffsan08 skrev 2012-02-03 08:17:48 följande:
     Du borde ha kommit ihåg om du fick göra en vändning, annars är du lycklig som förträngt =o) usch och fy, nästan bland det värsta jag varit med om. Dom gjorde två försök på mig innan dom lyckades på det tredje. Kändes som om dom skulle bryta varje ben i kroppen på bebisen. Brikanylen man fick intravenöst var ju inte heller nån höjdare. Fick sån himla hjärtklappning utan att jag kunde påverka det ett dugg. Hemskt var det. Risken finns att jag kommer få göra det denna gång med, då livmodern blir större och större för varje barn man får. Jag hoppas jag slipper.
    Varför finns risken att det blir igen menar du? Fick du veta att det berodde på stor livmoder eller? Är det vanligt att det händer igen?
    Jag hade oxå sonen i säte och var rädd för vändingsförsök o framförallt bricanylen då jag reagerar väldigt starkt på det bara av vanlig astmaspray så jag ville inte utsätta min bebis för det, dom har ju redan en väldigt hög normal puls...
    Så jag valde att åka till min födelsestad Uppsala o föda honom i säte i stället. Med facit på hand så var det ingen höjdare det heller o jag skulle nog avstått det om jag vetat...men det verkar ju vara som att välja mellan pest eller kolera
  • Jamtlandstaus
    snoffsan08 skrev 2012-02-03 09:17:11 följande:
    Precis så känner jag med =o) Synd bara att gubben inte får ledigt från jobbet. Han var med på kuben och har varit sjuk nu i två veckor, så hans chef tycker han redan varit borta så mycket. Tar med mig mamma min istället. ilhdilhdjkhqwdjkh
    Verkar som chefen hans inte riktigt har koll på vad som bör prioriteras i livet! Rynkar på näsan
  • Jamtlandstaus
    MissMurrig skrev 2012-02-05 19:24:49 följande:
    Usch, har en av de värsta dagarna i mitt liv idag. Vissa förstår mig inte alls, andra vet jag förstår precis. min 10,5 år gamla hund fick avlidas idag, hon hade cancer och hade gett upp, det fanns inget mer att göra. På tisdag ska vi ha babyshower för en väninna, på onsdag är det RUL, och på torsdag fyller lillebror år. Massa dagar man ska vara glad på, men det känns som om denna sorg kommer sitta i många dagar om inte veckor. Har inte ens kommit över min katt helt som dog för 6 år sedan, han blev också 10 år... Fy vad det känns hemskt... 
    Beklagar verkligen din sorg, vad hemskt att förlora sin vän efter 10år...! Hjärta
    Vår lilla ögonsten är bara 9mån och har redan borrat sig långt in i våra hjärtan.
  • Jamtlandstaus
    Hallonmusen83 skrev 2012-02-05 09:36:46 följande:
    tvillingvagn kankse jag kan förstå men haft ett barn åt gången och går såå mkt , tycker de inte är jobbigt med 4 fast hjul , haft brio o emmaljunga edge duo combi då de små sen övergått till emmaljunga scooter , brio race , emmaljunga softy!
    Kan tipsa om Teutonias Mistral S, den har svängbara hjul som du kan fixera så de blir fasta...bästa av två världar... den har jag fastnat för hittills
  • Jamtlandstaus
    Trolla75 skrev 2012-02-06 22:12:39 följande:
    Förlåt, men ma och mf vad är skillnaden? Har haft turen att aldrig ha drabbats av detta tråkiga därav min okunskap.
    MF är missfall och drivs ut av kroppen själv.
    MA är ett kvarhållet missfall och kan ibland starta igång av kroppen själv (efter en tid) och ibland behöver kroppen hjälp att få ut det, antingen med tabletter eller skrapning.
    MA kan upptäckas på olika vis, antingen via små blödningar, större blödningar, en känsla av att ngt är fel hos mamman osv. men för att kunna konstatera MA behöver sjukvårdspersonal göra ett ultraljud.
  • Jamtlandstaus
    vermilion skrev 2012-02-07 11:58:31 följande:
    Fick svar idag från FVP, allt ser bra ut så nu är jag glad Nu har jag "bara" graviditetsdiabetesen att stressa över..
    Trodde man skulle få reda på könet också men det står inget om det på pappret så jag hade väl fel.
    Åh, vad skönt för er!! Hoppas att det går att hålla graviditetsdiabetesen under kontroll!

Vår läkare frågade oss om vi vill veta könet vid svaret på FVP för om man inte ville så skriver dom det i instruktionerna till labbet så de inte informerar om det.
    Men vi ville veta o beskedet kom med svaret
    Men man kollar könshormoner vid den enkla varianten, så om ni vill veta så kan ni säkert ringa o fråga.
  • Jamtlandstaus

Vad jag förstår så har de nu tagit bort maxtiden på trådarna så det är bara att köra på!
    Vi har oxå RUL på måndag, känns spännande!

• Jamtlandstaus

Kanske lite "äckel-varning"..?
    Kan det verkligen vara normalt med så mycket flytningar så att det droppar ur en?
    Stod o smörjde in mig efter jag duschat o råkade då se en droppe falla. När jag tittade efter så var där kanske 6-7 droppar till som kommit under tiden jag smorde in mig. Har inget ont o inga sammandragningar.

• Jamtlandstaus

Ja men det var ju skönt att fler har som liknande! Om det vore ngt knas borde man väl ha sammandragningar och/eller ont.
    Min man tycker oxå jag blivit extra fin nu när bröst o mage växt å inte mig emot!
    Låter hemskt att någon skulle säga åt en att inte äta när man är gravid, tur han är ett ex!!

• Jamtlandstaus

Vi har varit på RUL idag, allt såg fint ut med lill-tjejan blev inte flyttat en dag så vi står kvar på BF 7/7
    Är i v.19+2 idag, snart är 50% gjort

Svar på tråden Juli bebis 2012