Inlägg från: Jamtlandstaus |Visa alla inlägg
  • Jamtlandstaus

Juli bebis 2012

SaJo81, har du spanat in Teutonia Mistral eller Prestige? Jag har fastnat för en Mistral S. Den har svängbara mindre hjul fram som kan låsas o har ett svängbart styre så att man lätt kan svänga över det så man får de stora hjulen fram om det är mycket snö eller annan svårframkomlig terräng.
    Vi kommer nog köpa vår på Blocket, går att spara in många tusenlappar där!

• Jamtlandstaus

Så fort det blir lite stressigt i tillvaron får jag sådan sjuk klåda över kroppen! Till råga på allt får jag dessutom sendrag i fötterna på nätterna så jag måste kasta mig ur sängen o försöka stretcha bort det. Så nattsömnen blir ju sådär...
    Har hört om att magnesium ska kunna hjälpa så till helgen kanske jag hinner ner på stan för å handla det.
    Någon som oxå har haft mycket med sendrag men blivit hjälpt av ngt speciellt?

• Jamtlandstaus

Igår var jag hos barnmorskan för första gången sedan inskrivningen. Fick lyssna på lill-tjejans hjärtslag o tog blodprov.
    Sockret fint men järnvärdet har börjat dala så lite järntabletter intas nu. Köpte hydrokortisonsalva mot klådan o magnesium mot sendragen...hoppas jag snart blir piggare o får mindre klåda o kramp!!
    20+0 idag, 50% gjort

• Jamtlandstaus
    Bragdoll skrev 2012-02-17 22:32:48 följande:
    Har varit och hämtat ut babybox. I absolut tidigaste laget, jag vet, men jag var så extremt nyfiken på vad som fanns i
    Vad innehöll den?
  • Jamtlandstaus
    Hallonmusen83 skrev 2012-02-21 13:43:26 följande:

Tårarna rann hos läkaren idag , visst har foglossning , och sjukskriven men största chocken är att jag har två bebisar i min mage , alltså TVILLINGAR ♥♥♥
    Rul på torsdag får mera info , är rätt chockad ännu !!!! Men så glad !!

Beklagar din foglossning men gratulerar till barnen! Vad skönt att du blev glad!
  • Jamtlandstaus
    momster skrev 2012-02-23 09:49:36 följande:
    I natt har jag haft bästa natten på bra länge. För första gången sov dottern i sin säng på sitt rum hela natten. Morgonen gick hur bra som helst helt utan tjafs med sonen (han har adhd så mornarna brukar vanligtvis bli stressade) och mannen kände garanterat liten i magen i morse. Denna dagen kan nog inte bli bättre :))
    Vardagslyx när den är som bäst Skön start!
    Maryveken skrev 2012-02-23 09:34:56 följande:
    RUL igår, allt såg fint ut. 
    Vi väntar en flicka! :D 
    Roligt med en till prinsessa!

Min prinsessa håller just nu på någon slags akrobatik, jag känner henne buffa både uppe och nere i magen. Antingen är det kullerbyttor eller så sträcker hon ut sig
  • Jamtlandstaus

Jag vet inte om hur olika det är beroende vart man är anställd men statligt så är 360dagar semestergrundande, sedan glömde jag fråga om det är per barn eller per år. Hur som helst kommer inte många dagar försvinna.
    Fördelen med att vara så gammal som jag o anställd av staten är att man har nått högsta antalet semesterdagar
    Så jag tänker nog lyxa till det o vara ledig hela juni, vi har ju ett renoveringsobjekt till hus o kommer behöva göra en hel del innan bebis kommer...

Svar på tråden Juli bebis 2012