Inlägg från: Trolla75 |Visa alla inlägg
  • Trolla75

Juli bebis 2012

Inte gått upp något än (v.15), (står stadigt på samma vikt som vid inskrivning), har mycket att ta av Flört, mitt mål är att inte öka mer än nödvändigt!

Med min sista grav. gick jag bara upp 6kg så mer än det vill jag inte gå upp.

ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - syskon nr 3 i juli 2012♥ღ
  • Trolla75
    Åh jag måste vänta ända till den 20 februari på mitt UL, det är ju en hel månad kvar!!! Obestämd

Jag måste nog allvarligt börja och leta efter mammabyxor alt. sy om mina favvojeans! Kör just nu med gummiband, men det håller inte länge till.

Min mage är jättehög ovanför navelen? så har det inte riktigt vart med mina andra två? då har den vuxit underifrån först.
    Men när vi var på KUBen så hade BM ultraljudet under navelen och där innanför låg ju bebben... Så lite mysko att jag sväller upptill?

Vågar då inte lägga in någon bild på min plufsiga mage Rynkar på näsan

• Trolla75
    Välkomna alla nya! Glad
    down under skrev 2012-01-23 20:43:35 följande:
    Hej! Får man hoppa in här?
    Jag väntar 3e barnet, Bf Fredagen den 13 Juli..
    Har en son som är född i Aug -08 och en dotter som föddes i Maj -11 ( kommer bara att vara 14 månader imellan dom så det kommer nog bli lite tufft)
    Jag ska på RUL den 3 feb och vi vill veta kön men har hört att dom inte är så pigga på att tala om det på sjukhuset här..
    (NÄL) Så får hoppas att det är nån som är lite snäll som ska utföra ul och att hon har en bra dag så hon kan tala om det ändå.. annars så blir det ett köns ul lite senare..
    Jag bor i Vänersborg (nyinflyttad) Finns det några andra här i tråden som bor i dom trakterna? Trollhättan, Uddevalla med omnejd?
    Här är en Trollhättebo Solig väntar också min 3:e som är beräknad till den 20 juli.
    (kan ju ändras efter RUL) mina andra 2 har kommit tidigare, 1:a var 4v tidig och 2:an var 2v tidig.

Har 2 stora tjejer, som blir 12 respektive 5 år nu i februari.
    Minstingen är född på NÄL, där jag också gjorde mitt UL och precis som du säger, är de allt annat än pigga på att berätta könet. Tycker det är trist! Åkte ner till Gbg när jag väntade 2:an och tog reda på det, då var jag så nyfiken att jag höll på att spricka!... Det känns inte lika viktigt denna gången måste jag säga, men ser vi på RUL så gör vi Flört
  • Trolla75

Har jobbat som en tok, så jag har knapp hunnit att hänga med här inne... fått läsa i kapp ett antal sidor.

Gick in i v.16 i dag... tycker det segar lite... UL om 23 dagar *längtar*

Ang. barnvagnar... Köpte en Brio Sleepy Duo år 2000 till första barnet... hottade upp den med lufthjul till andra barnet...
    Tror vi kör den med tredje barnet också, det är ett sådant skönt gung i vagnen. Haha det är väl valuta för pengarna... Flört 3 ungar på 12 år... himla utspridda...
    Nu har vi iof. bara liggdelen kvar, sittdelen gick sönder förra sommaren när tjejerna envetet skulle i vagnen samtidigt .

Men jag gråter inte, ser då fram emot att få köpa en ny trendig sulky när detta blir aktuellt i stället!

• Trolla75

Det verkar som det är många bebbar som lugnat ner sina aktiviteter i våra magar... Min bebb* är också ovanligt lugn, det som känns är en ev. kullerbytta/snurr någon gång i bland...

• Trolla75

Jag är ju allt annat än smal, så på mig syns det fortfarande inte... Jag har inte gått upp något än och jag mina vanliga byxor fast bör nog börja med några gummiband i knapphålen... Flört

Med nr 1. (-00) var magen större (gick upp 10kg) än när jag väntade nr 2. (-07) gick upp totalt 6 kg.
    Men det skiljde hela 2 kilo på tjejerna W -2715g & V-4680g.

Den här gången skulle jag bli glad om det blev något mittemellan... Drömmer

• Trolla75
    Hallonmusen83 skrev 2012-01-30 14:40:02 följande:
    Jag fått mage , är mkt större nu än mina tidigare graviditeter men gått upp 0 kilo med !
    Det är väl så att kroppen kommer i håg snabbare om det är tätare mellan barnen...
    Skönt att jag inte är ensam om att inte ha gått upp!
  • Trolla75

Måste vänta ända till den 20:e februari på mitt RUL... *Vill nu!!!*

• Trolla75
    Sladdis skrev 2012-01-30 17:09:52 följande:

Idag fyller jag år och fick en "happytone" av min man och barnen så nu har vi alla lyssnat på bebisen. Gud så underbart. Jag känner inte den än så därför är det extra härligt att höra att den faktiskt lever där inne.Hjärta

Ja, grattis i efterskott! Skrattande
  • Trolla75
    enilorac81 skrev 2012-02-02 10:11:26 följande:
    Hur många gånger till efter RUL får man göra ultraljud? Någon som har koll?
    Vad jag känner till; Göteborg & Trollhättan är det bara ett RUL som standard.

Men behövs det fler så är det ju klart BM skriver remiss.

Med min nr 1. var jag bra på RUL - Östra Sjukhuset, Gbg.

Med nr 2. Var jag på ett RUL - NÄL, Trollhättan, KönsUL - Barnmorskegruppen, Gbg (fick betala själv 800 fick remiss på ett UL i slutet av grav - NÄL, Trollhättan för BM trodde hon låg med rumpan ner.

Jag har te.x aldrig blivit erbjuden VUL som många andra verkar ha blivit erbjudna...

Med nr 3. gjorde vi ett KUB-test och fick då en tidig glimt av liten, RUL den 20 februari. Drömmer
Svar på tråden Juli bebis 2012