Inlägg från: Trolla75 |Visa alla inlägg
  • Trolla75

Juli bebis 2012

Det blev bara i Farten att det har blivit W & V, inget direkt välplanerat...
    När jag väntade Wilma så gick ju Skärgårdsdoktorn och jag var så förtjust i klipska lilla Wilma... Så det var ett lätt val!
    Blev ju ett väldigt vanligt namn, så när jag väntade lillasyster ville jag ha ett mer ovanligt namn...

Vanna Rosenberg var en inspirationskälla och det är fortfarande bara ett 140-tal som heter det...

Viktor är ett gammalt släktnamn på mormors sida... Tycker det klingar fint med mina Wilma, Vanna & Viktor Flört
    Jaja, vi får se vad som bor i magen...

ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - syskon nr 3 i juli 2012♥ღ
  • Trolla75
    Vad passar bättre än att få se liten på alla Hjärta dag!

Jag är lite avis måste jag säga! vill ju så gärna se att liten har vuxit till sig ordentligt, på KUBen var h*n bara 6 cm.
  • Trolla75

Jag jobbar som Habiliteringsassisten/Personligassistent åt en kille med DS, har tidigare sprungit runt på 4 ställen och jobbade som timvikarie hela förra året... Men hade turen att få fast tjänst och började den 28 november 2011. (78% = 7 pass/månad)

Jag skäms lite, jag har världens bästa och lättaste jobb! Om två veckor går jag på 96%= 9 pass/månad och jag kan verkligen skratta mig lycklig.
    Jag börjar vid 15-15.30 och slutar vid 9 morgonen därpå... Lagar mat, går på aktiviteter, slappar i soffan o ser på tvn, har sovande jour, väcker killen och gör frukost följer sedan till taxin och därefter slutar jag...

Men det jobbiga är att jag inte berättat än för varken mamman eller arbetsgivaren... dom lovordar mig att jag gör ett sådant bra jobb och usch jag grämer mig så inför detta svåra samtal. Är så nervös att de ska tappa förtroendet för mig... Skäms

• Trolla75
    michelodeon skrev 2012-02-03 09:28:22 följande:
    Jag och sambon har inte riktigt samma smak när det gäller namn. Nu när vi vet att det är en pojke blir det lite lättare iaf. 
    Det blir med största sannolikhet Joar. Jag älskar det namnet och sambon börjar gilla det mer och mer (från början va det tvär NEJ)
    Vi bor i Enköping och här var det under 1200-talet Joar Blå som regerade  

Min Vincent heter Pär i mellannamn efter min pappa och det kommer även denna göra. Sambon får välja ett namn från han sida av släkten som han vill ha med. 
    Vi måste använda vår kvinnliga list så vi får igenom våra namnförslag Flört
    Det tar längre tid för killarna att acceptera våra förslag, men ju längre tiden går verkar de hamna på rätt bana och gilla våra förslag...

Man kan ju också vända lite på det och låta dom tro att dom kom på namnet som vi i själva verket föreslagit, lite omvänd psykologi... funkar på barn o män Flört haha...
  • Trolla75
    AAEV skrev 2012-02-03 09:35:22 följande:
    Hej! Får man hoppa in här? Egentligen tillhör jag juni-tråden då jag har BF 29 juni, men jag har gått över ordentligt med båda och känner mig mer hemma här :)
    Välkommen!
  • Trolla75

I morgon går jag in i v 17. jag tycker tiden har gått fort, men vill ändå att den ska gå fortare... Tänk att vi ska få vara lediga hela sommaren och njuta av våra bebbar! Jag har kämpat som semestervikarie i 3 hela somrar på rad och inte haft ledigt något! Så det här är jag verkligen värd!!!

• Trolla75
    michelodeon skrev 2012-02-03 09:45:52 följande:
    SkrattandeHaha ja precis! Å så försöker jag förklara vilken cool viking Joar var och att vårat barn kommer bli lika stor å cool Tungan ute 
    Det är ju lite coolt att kunna associera till något historiskt! och vilken liten kille skulle inte vilja vara uppkallad efter en riddare? 
  • Trolla75

Jag tycker det är kul att gamla namn får nytt liv!

När jag var yngre o jobbade på äldreboende så såg man att det gick ungefär 100 år mellan namnen som var populära och att de återupptogs och så är det lite fortfarande...

fast nu vart de ju lite mer än 100 år, rättare sagt tusentals år... Flört Det är ju verkligen historia!

• Trolla75
    En liten skrev 2012-02-03 12:56:18 följande:
    Jag måste skaffa mig mamma byxor och en kjol eller två att ha på jobbet. Ni som har provat H & M  tycker ni att de har varit bra?

Förra gången köpte jag ett annat märke och efter någon månad var de så säckiga och utan form. I slutet lossnade stretch kanten från byxan men då det var i slutet orkade jag inte köpa nya utan istället valde jag att dölja hålen med stora tröjor.

Hur gör ni som har "dress code" på jobbet? Vart hittar ni skjortor och blusar?

Vi kan ha vad vi vill på jobbet men det ska vara strikt så jag behöver inte ha kostym eller dräckt.
    Jag slår gärna ett slag för Tradera när det gäller mammakläder, där kan man fynda bra kända märken till en betydligt billigare peng! Synd o slänga ut en förmögenhet som inte går att använda efter fl.
    Jag är såld på PO.P, tycker de har snygga kläder som passar till många olika tillställningar.

Jag är modell större och kräver minst stl 48 i byxor, varit på H&M  flera gånger men de verkar bara ha upp till 46.

Vero Moda såg jag hade en liten hörna med mammakläder, byxor i ministorlekar Flört... men fick köpt 2 par gravidlinnen och sånt går åt här hos mig...
  • Trolla75
    Vaknade med huvudvärk i går morse, gick med det hela dagen... Somnade tidigt pga. av den och vaknade i morse och det var samma. Ringde 1177 för det kändes olustigt! Jag har aldrig huvudvärk annars... Jag var rädd för att det skulle vara högt blodtryck/havandeskapsförgiftning... Fick i alla fall en tid till vår jourcentral, där det tog blodtrycket 130/83. Så nej det var inget alarmerande... SKÖNT!

Ska på bio i kväll med äldsta dottern & svägerskan, En gång i Phuket ska vi se och då vill jag inte ha huvudvärk!

Nu är jag äntligen i v. 17 (16+1) Gravid
Svar på tråden Juli bebis 2012