• AAEV

Juli bebis 2012

Sajo: Olympia sover jättelite, igår t ex sov hon två tiominutare på förmiddagen och en halvtimme på eftermiddagen, thats it! Hon äter jätteofta också, även på nätterna. Men hon är nöjd och glad för det mesta, mellandottern hade kolik så vi är nöjda med det lilla ;)

• AAEV

Tundra: ja lite men så länge hon inte skriker så är det lugnt :) hon äter 10-20 gånger per dygn. Somnar som en stock vid tio, vaknar vid halv två, tre, halv fem och sju, då är hon vaken en stund och sen brukar hon sova till nio. Hon är fem veckor

• AAEV

Sajo: Känner igen det där med att barnen ha ALLT ;)
    Så vi har önskat oss bra att ha saker också, typ tripptrapp stolar, vinterkängor o så. sen får dom ju leksaker också såklart, men inte så vi drunknar i dom.
    I år blir det duplo, eftersom dom behöver sitta still och leka ibland också :) 

Alexander 081026 Eleonora 091123 Olympia 120713
  • AAEV

Tekla: scans ugnsbakade bredbara leverpastej är mjölkfri! Och euroshoppers det är det enda pålägg dottern äter, och ICAs köttbullar fast det är lyx ;)

• AAEV

Tekla: ja, hon har flera allergier men mjölken är värst! Säg till om du vill ha tips och råd

• AAEV

Millifjor: jag äter allt och vi har inte märkt att lillan får ont av nåt. Häromdagen åt jag chili con carne :)

• AAEV
    SaJo81 skrev 2012-08-28 13:43:41 följande:
    Måste bara få dela med mig av en underbar bild min man tog på grabbarna härom dagen Hjärta

Åh så fin!
    Kan inte låta bli att kommentera bilden i bakgrunden, antar att det är du! Oj vad vacker du är :) 
  • AAEV
    Tekla78 skrev 2012-09-02 04:04:01 följande:
    Jag går nu på mjölkfri kost och det är tråkigt, men inte så krångligt som jag först trodde. Produkter som jag trodde "självklart finns det mjölk eller smör i dem" har t.o.m. varit fria från mjölkprotein. Det är svårt om man skulle behöva äta på cafe för det steks i smör, vissa bröd innehåller mjölk och mackor breds ju med smör. Sallad utan ostprodukter borde ju oftast vara safe. AKT83 (eller var det AAEV, blandar ihop signaturerna), har du något äta-ute-tips för mjölkallergiker?
    Dottern är ju så liten, så hon älskar hamburgare och det är (nästan) alltid mjölkfritt var du än äter.
    Om vi ska fika någonstans brukar jag alltid ha med mig reserv i skötväskan, ifall det inte finns något som hon kan äta på fiket så brukar det inte vara några problem med att äta ute.

Annars är mitt tips att "plocka bland menyerna". Kan de inte erbjuda en mjölkfri rätt brukar det vara ok att plocka köttet från en rätt, tillbehören från en annan och såsen från en tredje osv. Kolla alltid med köket om de inte kan fixa något, de flesta är väldigt tillmötesgående :) 
Svar på tråden Juli bebis 2012