Inlägg från: Trolla75 |Visa alla inlägg
  • Trolla75

Juli bebis 2012

Haha... 1177, du ser ju till att en massa folk får jobba ;) det är väl jättebra!
    Bättre att ringa och rådfråga än att bara strunta i det!

Hoppas hon kryar på sig snart!!!

• Trolla75

Ok, tack!
    Avvaktar idag, så kanske jag testar i morgon igen...

Kommer inte ihåg att det vart så med de andra två?

• Trolla75

Smulan12- precis så hade vi det igår natt, att han va vaken till jättesent.

Nu sover han sedan 23 som vanligt, men jag kan inte somna... Frustrerande! Och i morgon hade jag tänkt mig en tur till Ikea när vi ändå ska in till Göteborg en sväng... Gah...

• Trolla75

Vi är nog sist ut med dop, 3e advent kör vi.., alltså den 16dec ;)
    Hoppas verkligen dopklänningen passar då!

• Trolla75

Sajo81- det är inte säkert han behöver vakna till, har du tur äter han i sömnen... För det vore ju jättesynd och förstöra en bra sammanhängande sömn?
    Du får berätta hur det går...

• Trolla75

Juli12- det är nog väldigt olika tror det var ett ganska stort intervall på den här utvecklingsfasen? Tror 14-18veckor någonting? Så någonstans där ...

• Trolla75

Det är skrämmande att det finns så många olika bud hos våra BVC-tanter...
    Jag hoppas att vi alla här inne är starka och tror på oss själva och vårt sunda förnuft! Det är vi som känner vårt barn bäst av alla och ser vi minsta lilla varningstecken måste de ta oss på allvar!

Peppar peppar så har jag haft tur med alla mina tanter, haft både äldre och yngre...

Fördelen men att ha varit med innan och vara lite äldre (Gud vad jag hatar min ålder, tur det bara är en siffra, men ibland kan den vara bra att luta sig emot och stå på sig att man är erfaren och självsäker!)

Nu till det bästa, äntligen efter enträget ringande till 1177, barnläkare, sekreterare mm. Fick vi äntligen en tid i morgon till en barnläkare på ortopedien för mellantjejens ben! Hon har så ont att det verkligen skär i oss!
    Nu hoppas jag inte att det är något allvarligt!

• Trolla75

Momster- hittade denna dikt?

Det finns så många märken av händer små.
    På möbler, fönster, ja allt ni tänker på.
    Men stopp ett tag och tänk hur tiden rinner fort,
    och alla märkena är borta som jag gjort.
    Därför jag ett litet minne vill er ge, som när ni
    tänker tillbaks, ett leende kan ge!

• Trolla75

"Det finns så många märken av händer små
    på fönster, möbler, ja allt du tänker på.
    Men stopp ett tag och tänk på hur tiden rinner fort
    och alla märken är borta som jag har gjort...
    Därför ett litet minne dig jag vill ge,
    som när du tänker tillbaks ett litet leende med kärlek kan ge..."

• Trolla75

Momster- stort lycka till på sjukhuset idag!

Om 2 timmar ska vi också befinna oss på vårt sjukhus...

skuttare- önskade jag var lite mer kvällstrött av mig, somnar ju sällan före två... Så att ligga vaken nu och veta att jag inte får somna om är ganska så tufft!

Även om lilleman är inne i en tillväxtperiod så sover han väldigt mycket ff. I stort sett sover han hela natten, och hela fm med undantag av att han äter 1gång per timma mellan 7-12 sen är vi vakna några timmar innan det blir dax att sova middag... Han sover ju bäst på min arm så jag brukar ju också somna...
    Försöker jag smita upp så vaknar han inom fem röda, så bäst är att ligga kvar!

Jag förstår att han måste sova så mkt som han gör för så som han växer...

Den 28 har vi ny tid till BVC... Spännande och se om tillväxten ff pekar käpprakt rätt upp?

Svar på tråden Juli bebis 2012