Juli bebis 2012
Det är vi igen sladdis :-/
Det är vi igen sladdis :-/
Momster : fy vad läskigt
å vattenkoppor på det !!!
Sladdis och Skuttare: inget kul alls för er. Hoppas bebisarna snarast mår bättre och ni får sova !!!
Vi har frisk bebis men får inte sova
. Hon somnade 23 tillslut. Klockan fyra hade jag varit uppe och ammat tre gånger. Tre gånger på fem timmar känns inte ok. Sen vaknade vi nu vid sex och nu börjar dagen
. Jag ger den här fasen Max två veckor till sen stänger jag fan i mej mjölktuttfabriken. Tänker inte gå med på att det ska vara så här, vill inte bryta ihop och känner att jag blir snart galen utan sömn. På måndag är hon 18 veckor så två veckor till Max !!!
Jag ligger och ammar men har oerhört svårt att sova om någon ligger nära mig än mer om någon suger på mig
.
Jag kämpar på två veckor till, sen får vi se status.
Å sladdis : krya på lilleman !!! Hoppas han snart är på benen igen!
Sladdis och Momster : hoppas natten varit ok !!! Å att era små skruttar mår lite bättre idag.
Natten har varit ok här. Hon somnade vid 21 djupt men snuttsov redan vid 19 vid mitt bröst. Döm om jag blev förvånad när jag vaknade och kollade klockan och hon var tre !!! Strax därefter vaknade hon och åt för att somna om till 5.30. Nu tycker hon att det är morgon men då har hon ju sovit i elva timmar
. Tror inte att vi är ute ur skogen ännu . Men det gav ju lite hopp åtminstone.
God morgon.
Farsdag firas med god frukost, nybakade frallor och present från barnen. Nu får barnens far sova lite till
.
Sen blir det färsk lax till middag. Träning på em och förbereda för ny skolvecka. Inte så mycket mer planer än så.
Hoppas alla små bebisar snart är friska !!!
Frusandra: tror du inte det är en utvecklingsfas som kan komma vid den veckan eller ännu tidigare ?
M har varit lika dan och det är jätte jobbigt. Vaknat stup i kvarten och varit ledsen. Också känner mig otillräcklig. Har pågått i veckor.
Men de senaste tre nätterna har hon sovit bättre !!!! Nytt sov mönster mot innan har hon fått. Jag vågar inte hoppas att det vänt ännu men håller tummarna !!!
Tänker att det är det kanske är det ni går igenom ni också !?
Ps Sandra : du är inte otillräcklig
är helt övertygad om att du gör ett jätte fint jobb som mamma !!!
Liten skrutta mår inte så väl. Hon har feber och är lite tät i näsan. Sen har hon kräkts två gånger
. Inte kan hon väl vara magsjuk, ingen annan är dålig här hemma och ute å träffat folk har vi inte gjort direkt.
Känns inte så bra
. Hon deckade på mitt bröst nu. Nått som aldrig händer annars.
Milifjor : jag kör typ skivstång fast det kallas annat och kettlebell. Tycker det känns ok i kroppen. Plockat av mycket vikt för säkerhetsskull. Gör mina egna magövningar. Plankan och sidoplankan. Hoppas det är ok, har en god grundstryka och kondition.
Skuttare: jag tror nog det var slem första kräkningen. Andra gången vet jag inte :-/