Inlägg från: EllaBella02 |Visa alla inlägg
  • EllaBella02

Juli bebis 2012

Fy! Hände oss med med tösen slog huvudet i bordet på vägen ner. Blev en tripp till akuten då. Men där visade det sig att det inte var någon fara som tur var. Vi är i bilstolsköparetagen. Funderar på en Britax Multi Tech. Vad säger ni om stolar ni som har provat?

• EllaBella02

Stackars Vilgot : ( Jag kan ge ett tips mot näsan och det är Renässans nässprey med koksalt istället för dropparna. Kommer in mycket ner och de kan sitta upp så det rinner ut. Man får vara lite försiktig bara för det kommer väldigt mycket. Flaskan börjar stå på vuxenavdelningen så kolla en gång extra att du får den med koksalt. Vi ska titta på stol imorgon kväll : )

• EllaBella02

Vi har också haft en fallolycka när tösen var typ 4 månader eller nåt. Hon låg på soffan och sov och jag skulle hämta en sak på ett bort typ en meter bort. På de sekunderna det tog att hämta saken så vaknade hon och rullade runt och ner på golvet. Slog huvudet i bordet på vägen ner. Vi blev toknojiga och fick komma in till akuten. Vi var kvar 3-4 timmar för observation och sedan fick vi åka hem med blotta förskräckelsen. Som tur var gick allting bra. Läkaren på akuten sa att detta händer i stort sett alla förstagångsföräldrar någon gång. Men otäckt är det verkligen! Håller tummarna att allt gick bra med Gustav. Idag har vi varit på kontroll. 8 månader på söndag. 8.340 och 69 lång : ) 43,5 på huvudet.

• EllaBella02

Ibland kan jag behöva hjälpa tösen att bajsa fortfarande. Hon sitter och trycker och trycker och så kommer det bara pyttelite. Gör det det så lägger jag henne på skötbordet och tempar. Då fortsätter hon bajsa och fortsätter oftast tills man ser att konsistensen är lösare.

• EllaBella02

Grattis till alla nygravida! Kul om det blir värsta tråden det här med inte bara ett barn utan flera : ) Vi har ju hängt ihop ett bra tag nu! Vi hade århundradets värsta natt (förutom Matteos då : ) ) vaknade varje timma och skulle tutta!! Lilltösen är ju jätteförkyld stackarn : (

• EllaBella02

Min BVC sköterska sa också att man kan ge turkisk yoghurt utan problem. Någon gång om dagen. Men däremot har hon absolut rekommenderat köpegröt just för att den innehållet tillräckligt med järn och mineraler som man går miste om annars. I mitt fall har faktiskt alla inom sjukvården som jag träffat rekommenderat köpeprodukter trots tungmetallvarningen. Det är ämnen dom finns i marken tyvärr. Inget vi kan göra någonting åt. Och vi när vi var små fick i oss tre gånger så mycket. : (

• EllaBella02

Här är det fortfarande SM i snor och host. Jag öser i koksalt för att få det att släppa. Idag provade vi även 8 månadersburkar men det var ingen hit varken för mig eller bebis. Hon har inga tänder än. Men det är ju bitar nu i maten. Hon satte i halsen och fick kväljningar och jag tyckte det var otäckt. Jag mosade potatisen och ärtorna själv.

Svar på tråden Juli bebis 2012