Inlägg från: SommarDahlia |Visa alla inlägg
  • SommarDahlia

Juli bebis 2012

smulan12 skrev 2012-01-26 07:27:24 följande:

Phuu. Har varit jätteförkyld nu men börjar äntligen piggna till. Så skönt. Jag har använt vanlig Nezeril, men inte mer än vad som behövts.
    I morgon om en vecka får vi äntligen titta på bebis.: Glad

Jag vet att det finns några nässpray som inte rekomenderas till gravida, undrar om inte nezeril är ett av dom. Jag använder Nasin och det är helt okej.
    Gå in på Fass.se och kolla.
  • SommarDahlia

Vi ska ha vår brio happy -09 som sonen haft/har. Vi är nöjda med den. Den är inte smidigast men den har riktigt skönt gung och luftpumpade hjul som passar här ute på landet och även inne i stan då hela vår stad är kullersten vilket inte är helt behagligt att åka på om inte har gung å lufthjul.

Vi har inte mkt som behöver inhandlas inför bebisen. Det känns både skönt att slippa tänka på allt som kan behövas, samtidigt är det ju himla roligt att leta å jämföra å handla :)

RÖR DU SÅ DÖR DU va ett bra uttryck ang att ta på magen  :)

• SommarDahlia

Alla mina nära vänner, studiekamrater å familj vet. Tänker aldrig gå ut på facebook å skriva att jag är gravid, där har jag många "vänner" som egentligen bara en ytliga bekanta eller gamla klasskompisar osv. Alla min riktiga vänner vet redan och jag känner inget behov av att outa mig för hela cybervärlden. Möter jag folk berättar jag såklart, det syns ju liksom :)

Skulle prova min angelsound i morse eftersom jag inte känt bebis på hela dagen igår.. Men batteriet verkar vara slut och tydligen var det ett såntdär fyrkantigt batteri som man inte har i lådan bland nya batterier, försökte sno det ur brandvarnaren men det gick inte att öppna den så nu får jag vänta tills jag kommer till ikea på fredag :(
    tycker dock att jag har känt nåt idag så jag hoppas att allt är fint med pluttis..

Å Ullared, va trevligt, fanns där mkt? Jag ska dit på söndag om det inte är skitväder, vågar inte riktigt ut på vägarna för 30 mil enkel resa i snöstorm men det verkar inte skulla bli nåt sånt väder.

• SommarDahlia
    michelodeon skrev 2012-02-01 11:38:55 följande:
    Nu är vi på väg till Uppsala för RUL sjukt nervös men oxå glad och spänd.
    Hur har det gått?

Trist me illamåendet JennyL88! Mitt har äntligen börjat försvinna, tar inga piller längre å börjar inte må illa förrän runt 19 och då är det ändå hanterbart men man längtar ju ändå efter att "bli sig själv" helt igen! Jag är i v. 18 nu.
  • SommarDahlia
    michelodeon skrev 2012-02-01 19:03:52 följande:
    Allt var bra på rul idag blev flyttad från den 7e till den 5e och fick veta att vi ska få en POJKE Baby

Dock satt moderkakan alldeles för långt ner så ska tillbaka runt vecka 32 och se om den flyttat på sig.
    Jag hade oxå lågt sittade moderkaka med sonen, men allt såg bra ut i v. 32 och han föddes vaginalt utan några komplikationer. Tydligen ganska vanligt och löser sig i de allra flesta fall, dessutom är det ju mysigt med ett extra ul :)

Grattis till gossen!
  • SommarDahlia

Vi har inte funderat jättemkt på namn. Ser allt bra ut på RUL nästa vecka så ska vi ta tag i det. Gillar att läsa vad ni tänkt för namn! Behöver all inspiration jag kan få, har inte en aning själv..

• SommarDahlia

Beklagar PlurkOchLinda! Livet kan verkligen vara orättvist!

Imorn kl.8 är det dags för RUL. Ska blir spännande! Hoppas så innerligt att allt är bra, går och ororar mig över ryggmärgsbråck av nån anledning! Nu har vi ju bestämt att inte ta reda på könet men om hon mäter lårbenet underifrån å jag sjäv ser en liten snopp eller de tre strecken så är det ju inte mitt fel :) Är så nedrans nyfiken även om jag känner att jag vill ha kvar överraskningen den här gången. Man kan säga att jag är i konflikt med mig själv :)

Härligt att det gått så bra för alla som varit på RUL!

• SommarDahlia
    En liten skrev 2012-02-08 09:34:39 följande:
    Min man och jag tittade på Pretty woman igår då den gick på tv. Jag stortjöt - verkligen pinsamt stortjöt de sista 15 minuterna trots att jag kan slutet utantill!

Efteråt var jag svullen och röd i ansiktet och såg mig själv i spegeln, jag såg mer ut som en svullen skrynklig flodhäst än den vältränad pigga tjejen jag var för några månader sedan. Vilken moralchock!
    Min man skrattade och gav mig servetter hela tiden... haha snacka om gravid hormoner på hög nivå.

Jag har förövrigt lagt in ett klagomål hos min arbetsgivare.
    Vi har en privat parkering för 250 personer. Sedan snön och kylan kom så har de inte gjort någonting hos oss. Då vi har snö en vecka var 5e år så har ingen vinterdäck. När snön kom var det runt noll grader, 10 cm snö och så töade det under dagen, och frös till isklumpar när alla körde. Så nu är det isklumpar  och istäcken över hela parkeringsplatsen och inte ett sandkorn. De saltar inte då vi numera har minusgrader och ska ha resten av veckan. Igår ramlade jag så illa - rakt fram och hade inte en chans att ta emot mig, rakt på knä, mage och ansikte.... Inatt har jag haft sammandragningar hela natten... fy vad jag var arg när jag kom in på jobbet i morse.
    Haha, de där gravidhormonerna känner jag igen! Jag är inte särskilt gråtmild i vanliga fall, sällan till film och ALDRIG till böcker men häromkvällen när jag läste min twiligth -new moon bok så grät jag i flera sidor och dom var inte ens särskilt sorgliga... Patetiskt :)

Va trist med parkeringen, riktigt riktigt dåligt!! Blir inte billigt för arbetsgivaren om hälften av de anställda bryter benen och måste va sjukskrivna. Hoppas allt är bra med dig och bebis trots fallet!!
  • SommarDahlia
    Woogie skrev 2012-02-08 12:15:03 följande:
    MissMurrig: Jag vet hur tankarna kan snurra, men det är som de andra säger; du tänkte på hennes bästa och gjorde allt du gjorde av kärlek och det vet hon!
    PlurkOchLinda: Fy vad jobbigt!! Finns det ingen du kan ringa i alla fall? Eller någon som kan komma ner til dig?

På tal om grav.hormoner... Jag pratade precis med en kollega och såg då på någons skärm den här artikeln om 3-åringen som har både tvingats att röka och dricka starköl och dessutom blivit hotad och förlöjligad av sin mamma! Från det började sedan mina kollegor prata om en 1,5-åring som blvit svårt misshandlad och tillslut dött, också av sina föräldrar!! Seda sprutade tårarna kan jag säga, de ligger precis på lur nu med när jag bara skriver om det. Jag kan alltså inte med sånt, klarar inte av att läsa Pojken som kallades Det eller liknande böcker. Jag vill inte igonrera problmet och vill gärna kunna hjälpa utsatta barn, men jag vill verkligen inte ha detaljer, det klara jag inte!! Och särskilt det sisa, nu när lille N är 1,5 år själv. Jag ser hans tillitsfulla leende och allt vi gör för honom när han är ledsen och så brister det bara.

Många tårar i tråden idag...
    Känner igen det där! Ända sedan sonen föddes har jag påverkats oerhört stark av sådana historier. Man brister lätt!
Svar på tråden Juli bebis 2012