Inlägg från: SommarDahlia |Visa alla inlägg
  • SommarDahlia

Juli bebis 2012

Nu har vi varit på RUL. Allt såg jättebra ut och det var en livlig krabat! Blev inte flyttad en enda dag, va helt säker på att jag skulle bli flyttad en vecka men icke så BF är fortfarande 8/7. Hade moderkakan i framvägg och tur är kanske det när man såg hur h*n tog sats med båda benen och sparkade i den!

Vi kollade inte könet och fasten jag ändå försökte lite själv så var det svårt! Nångång tyckte jag mig se en snopp men bebisen låg med navelsträngen mellan benen. Nån gång tyckte jag mig ana tre streck men egentligen vet jag inte vad jag såg eftersom det inte alltid är lätt att se vilken vinkel hon har :) Ska bli spännande i juli att få se vad som gömmer sig där i!

Nu får vi snart börja fundera på namn, 5 månader går snabbt och vi vill gärna att bebisen ska heta nåt innan vi lämna BB.

• SommarDahlia

Vi hade Milo som förslag när vi väntade sonen men det blev en Vilgot.

Vi har oxå Mira som namn på flicka. Enkelt, fint, gammalt och inga tvivel om uttal eller stavning. Pojke blir nog en Oscar i andranamn efter min morfar men tilltalsnamn har vi inte kommit på, har funderat Ludvig men det känns inte hundra bra.. Tur vi har några månader till på oss :)

*** Vilgot 091016 och skrutten BF 120708***
  • SommarDahlia

Då spyr man igen... Har mått konstigt hela dagen (började inatt) och nu kom spyan. Har lite feber å huvudvärk så jag funderar på om det verkligen är gravidsymtom eller om jag blivit magsjuk.. Har dessutom varit förkyld i flera veckor nu.. Börjar bli ordentligt trött på detta!

Jisses vad många gossar det verkar bli här! Härligt att allas UL verkar ha gått lysande!

• SommarDahlia
    EllaBella02 skrev 2012-02-13 14:29:23 följande:
    Välkomnar v 20 idag!! 

På fredag så är det dag för RUL.. Är både nervös och förväntansfull... Håll tummarna att allt ser ut som det ska!

Har även fått ett nedrans skavsår i ljumsken efter mina trosor som inte vill bli bättre.. svider fasiken som eld!! Ringde till BM, och hon sa att jag skulle börja med någon receptfri salva så får vi se på fredag om det inte har blivit bättre, så kan jag får någonting på recept...  antar att jag får gå som att jag har bajsat i byxan fram tills dess... :)

Tycker jag känner bebis mer och mer nu... flera gånger om dagen... Hoppas det är det också och inte bara gaser.. :)

Kram på er alla!!

Mitt tips är inotyol! Helt suverän salva! Brukar använda den till alla möjliga hudbesvär som småsår, eskem eller röda rumpor. Den är receptfri och hittas oftast vid barnhyllan på apoteket.
  • SommarDahlia
    FruSandra skrev 2012-02-14 15:40:49 följande:
    Idag var vi iväg och kollade på barnvagnar.. jag har tidigare varit helt inställt på en kronan, men nu ser de ut att bli en BRIO Happy :D Nån som har erfarenhet av den?
    Vi har en brio happy och vi är jättenöjda! LIggdelen är inte liten om man tar med hårdlift. Det är en av de större liggdelarna bland de olika märkena. Den har superskönt gung och är stadig. Jämförde en gång med en stokke vagn, den stackars bebisen kände nog varenda liten sten man körde över,
  • SommarDahlia
    nilepile89 skrev 2012-02-20 21:58:13 följande:
    Snoffsan:) vet vilken du menar jag är fullkomligt kär i den oxå kollar varje gång jag är och handlar så söt :) grön med apor :) Jag bli oxå jättetrött, på att höra hur olika det kan vara, men tror de att man skulle avbryta sin grav eller vad e det frågan om, man älskar ju pyret i magen lik mycket ändå. Det handlar ju om att stilla sin nyfikenhet eller att det blir lätt åh tänka inköp och namn :)
    Nu blev jag ju súgen på att åka till maxi! Jag älskar grönt och det är ju en perfekt färg om man inte vet vad som väntar i juli :)

Imorn ska jag på akupunktur eftersom illamåendet inte vill lägga sej och jag fortfarande går och lägger mej senast 18-19 på kvällen. Piller funkar inte och om tre veckor ska jag och mamma till london, en resa vi bokade innan jag ens var gravid, så nu provar jag nästan vad som för att bli bra! Nån som varit på akupunktur nångång eller vet om det funkar?
    *** Vilgot 16/10 -09 och skrutten BF 8/7 -12***
  • SommarDahlia
    Engla80 skrev 2012-02-21 11:09:11 följande:
    Tycker också det är konstigt att det skilljer sig så mycke imellan länen ang att kolla kön. Här verkar det som att om dom råkar se eller om det finns tid över efter själva kontrollen så kollar och berättar dom gärna. Men det förutsätter att de har tid över för att "leta" eller råkat se under kontrollen. Jag tycker det ska va upp till föräldrarna om dom vill veta eller ej. Det är ju faktiskt vårt barn och inte deras...

Själv mår jag riktigt piss idag... Jag har så himla lätt att tappa humöret! Känner inte alls igen mig själv och denna ilska och irritation jag känner är faktiskt lite skrämande Förvånad För att pysa ut det värsta skrev jag ett "jag hatar världen..." sms till min make och fick inget stöd alls tillbaka utan bara en halv snutig komentar Gråter Jag förstår att det är svårt för honom att förstå mina svägningar (för jag fattar ju inte dom själv) och dessutom hade jag dom inte alls under förra graviditeten. Men är det så svårt att försöka stötta och peppa? Om han är ledsen, arg, upprörd, irriterad osv så försöker jag göra det bättre inte XXX knäpper jag honom på näsan...

Ush, nu gnäller jag här inne igen... Förlåt tjejer! Behövde ventilera...

Tråkigt när homonerna påverkar sådär! Tur det bara är hälften kvar!

Själv mår jag ju fortfarande illa och tänker att jag borde ha hög hormonhalt fortfarande vilket borde påverka humöret som hormoner kan göra men jag känner inget. Antingen lever jag väldigt oprovocerat eller så har mina hormoner inte den effekten. Kan oxå vara så att min sambo lärt sig från förra graviditeten att det är bättre att hålla med mig och hålla sin egen åsikt för sig själv :)

Har du pratat med din man om hur du mår och att du behöver hans stöd? Jag förklarade för min sambo förra gången att jag visste att humöret berodde mkt på hormoner men att jag ville att han skulle ha överseende med det och att jag ville ha hans medhåll och stöd även om det verkade vara över lite fåniga saker.

• SommarDahlia

Jag lägger i stort sett aldrig ut nåt på FB och kommer absolut inte skriva ut min graviditet. Lägger man ut något så ser alla ens typ 300 "jättenära" vänner. Kommenterar 40 st så ser deras 300 vänner oxå. 300 x 40 är mer än jag känner att jag behöver berätta för :)

Förra graviditeten brukade jag alltid dricka ett glas isvatten i sängen när jag lagt mej. Då blev det fart på bebisen! Men nu har jag moderkakan i framvägg så jag vet inte om det hade varit så effektivt som förra gången.

• SommarDahlia
    MissMurrig skrev 2012-02-24 22:23:44 följande:
    Grattis till er som inte gått upp så mycket. Kommer själv se ut so men valross i Juli-Augusti på beachen... har gått upp 9kg redan! Usch, vill träna, vill banta... Men har såna foglossningar att jag inte kan träna, banta kan man ju inte... Men man kan ju skippa skitmaten.. Men jag är ju sugen heeela tiden! Godis, glass, kakor, pommer, pizza.. vill ha allt! Jobbar i ett bageri/konitori också, not so good. Men försöker nalla av frukten so vi garnerar tårtorna med istället för att äte kakorna... men ibland måste man smaka! Hoppas jag kan bromsa denna viktuppgång! Vill inte gå upp mer denna gången, gick upp 18kg förra! 
    Du ligger i lä, jag gick upp mellan 25-30kg förra gången :)
    Tänkte dock låta bli det denna gången men än så länge är jag mer sugen på frukt å fräscht än på godis å kakor som jag va sist så jag hoppas det löser sig av sig själv!
  • SommarDahlia

Jag har fått värk i högerbenet, det strålar liksom från höftkulan och neråt mot knät, mest på framsidan av låret men känner även lite i skinkan. Känns ungefär som man kan få när man har kraftig mensvärk som strålar ut i benen men jag känner inget i magen eller på andra sidan så det är ju inga värkar. Dessutom gör det ont hela tiden vilket mensvärk inte gör. 
    Nån som har en susning om detta kan vara foglossning? hade inte det såhär förra gången...

Svar på tråden Juli bebis 2012