Inlägg från: anjiali |Visa alla inlägg
  • anjiali

Juli bebis 2012

Legat på alla fyra och rensat en hel skottskärra med ogräs. Stackars bebisen blev nog helt ihop pressad i magen. Nu får jag vila och titta på mannen som rensar alla skåpen i köket . Här boas det för fullt !!! Önskar dock att jag kunde hålla på en stund till. Men sist efter en sådan här dag så låg jag och klockade värkar :-/.

• anjiali

Fy, det hjälpte inte att jag tog det lugnt. Har sådan förbaskad molvärk/mensvärk sim kommer och går. Tycker inte att magen blir hård men det gör ont så jag ligger här och andas. Bebisen är sjövild vilket gör det hela mer smärtsamt. Undra vad som händer :-/.

• anjiali

Natten var jobbig men till slut värkande panodilen och jag somnade. Idag är jag jätte trött. Men bebis är kvar i magen . Låg och oroade mig inatt eftersom jag vet att alla neonatalläkare har sagt upp sig i Borås där min förlossning är. Inte läge att få ett prematur barn med andra ord. Läste att förlossningssituationen ser svår ut i sommar.
    Hoppas jag kan åka till östra i Gbg eller Varberg istället.

Idag är det solstolen i skuggan med bok som gäller.
    Har ni lika varmt å gott som jag ???

• anjiali

Eken: Skönt att höra, rädd att jag inte hinner fram ens till Borås. Dumt att satsa på östra eller Varberg som är längre bort.

• anjiali

Funderar på en sak. Skall till bm på tisdag. Tycket inte jag gått så många gånger, borde bli oftare nu eller ??? Är i vecka 33 på tisdag. Blodtryck tar hon alltid. Har inte lämnat urinprov sen inskrivning. Hb och socker har hon tagit men enbart gör jag mådde dåligt. Vad gör ni på era kontroller
    ??? Har förgiftning att dom alltid stack i fingret dom andra graviditetens :-/... Kanske har ändrat sig sen 06.

• anjiali

Förgiftning betyder för mig ....damn you iPhone ... Hehe

Ok, då kanske det blir tre veckors hopp igen sen då om allt är ok. Vecka 33, sen 36, 39.... Inte så många kvar.

• anjiali

Hittade besöksprogrammer från bm. Från vecka 35 verkar det vara varannan vecka som gäller. Får se om det stämmer eller ej imorgon.
    Om man inte lämnar urinprov, hur kan man då tex veta om man har gbs ??? Visar man upp symtom på de bakterierna ???

• anjiali

Grankotten ; Ååå härligt med promenad skall se om jag kan gå och hämta barnen sen.

Tekla 78: Gbs är en bakterie som man kan bära i urinvägarna om jag inte har helt fel. Har inte jätte koll på den, därför undrar jag. Vet att den kan vara skadlig för barnet och att behandling krävs även vid förlossning. Har ingen koll på symtom om man har den. Finns säkert massa otäckt att läsa på nätet. Tänker hoppa över det !

• anjiali

En liten ; har ingen koll just nu när jag blev gravid. Men minns att jag fick 12 juli när jag räknade själv från befruktning/ ägglossing.
    Enligt ul gick jag sedan 16 juli, har alltid blivit framflyttad vid ul en vecka men ändå fått mitt beräknade datum i vecka 38 plus 6.
    Idag är jag i vecka 33 på en app och imorgon vecka 33 på en annan app.i båda har jag skrivit in bf 16 juli.
    Vet inte hur dom räknar.

Känns inte dom jag svarade på din fråga :-/

• anjiali

Jag vill också ha TUL !!!
    Imorgon är det bm kontroll. Hoppas hon kommer fram till att bebis ligger med huvud ner och inte tvärt om som sin syrra. Den kan ju visserligen säkert snurra runt fortfarande.

Svar på tråden Juli bebis 2012