Inlägg från: anjiali |Visa alla inlägg
  • anjiali

Juli bebis 2012

Jag kör tuggisar, har inte provat annat.

• anjiali

Hemkommen från bm. Allt var bara fint. Låg på 31 i sf mått så det har lagt sig på medelkurva istället för övre kurvan som tidigare. Hjärtljud var 136, lägre än jag haft med tidigare barn tror jag.
    16 kilo plus :-/....
    Men bäst av allt !!! Huvud neråt (än så länge) hoppas bebis stannar där. Det var rörligt fortfarande.

Nästa kontroll blir om tre veckor. Verkar vara så det skall vara.

• anjiali

Jag är inte riktigt klar. Behöver flytta om här hemma. Har vårdat sovrum som inte kommer hinna bli klart innan bebis kommer. Så ommöblering och tvätta alla saker packa väskor. Annars är det mesta inhandlat tror jag. Skall köpa weledas calendula olja, älskar den. Inte en endaste röd rumpa på tidigare barn. Resten jag vill ha är lyxinköp. Bärsjal ( har redan bärsele) och en typ av gördel för magen som stabiliserar rygg och mage efter förlossning. Längtar tills jag kan träna igen .
    Avvaktar med att göra de sista sakerna. Nu njuter jag av att vara hemma utan barn fram till sommarlovet börjar om några veckor.

• anjiali

En bred variant ca 2 dm som man spänner runt magen efter förlossning. Såg att dom hade på babyproffsen i Borås. Kostar nästa 400 kr, inte jätte billigt. Men tror det kan vara skönt att få lite stöd i början. En del kulturer har alltid sådana för att "dra" ihop magen.

• anjiali

Jag tycker inte du skall gå på nått. Jag tycker du skall ringa och fråga istället.,dom finns ju där för oss och våra frågor, eller hur ??? Tycket du skall ringa hellre för ofta än för lite. Tror inte du behöver vara orolig.

• anjiali

Välkommen Idaa.

Fy vad tråkigt med fogarna. Hoppas det blir bättre med vila.
    Jag skulle göra ett glädjetjut hade jag tänkt eftersom jag klarade 5 km promenad idag i hyfsat tempo och fortfarande mår bra i ryggen. Svettades dom en gris men det bar skönt, träningsnörd som jag är.
    Så läser jag om hur jobbigt ni har det idag :-/....hoppas det blir bättre och att det blir shopping på Ullared.

Nu skall det handlas till grill ikväll. Kycklingspett i sataymarinad med sallad och grillad ananas mumsigt !!!!

• anjiali

Snoffsan ; jag har också en vändning i bagaget som lyckades och vill inte ha en till. Var hos bm igår och då var huvudet ner. Han knappt komma hem och bebis bökade som tusan, sen kände jag hicka högt upp i magen så förmodligen vände bebisen sig. Men den fortsatte att böka hela kvällen och idag kände jag hicka långt ner igen. Så jag vågar inte hoppas än.

Jag vill också DANSA och träna. Har försökt göra lite moves här hemma. Ser rätt komiskt ut :D

• anjiali

En fråga om hallonbladste. Vad jag har förstått när jag läst på nätet så gör det värkarbetet mer effektivt. Men inte att det skulle starta tidigare ?! Har jag fattat det rätt.
    Med tanke på att jag knappt han in sist så är det inte mer effektivitet jag behöver. Men skulle gärna föda någon vecka tidigare

Någon som vet ???

• anjiali

Jag hittade en strandklänning på kaphal för 149 kr. Stor, sval och knälång. Borde köpt två. Den är jätte skön i värmen. Gick en lååångpromenad i värmen innan lunch, blev lite väl långt. Min bebis har också varit lugn idag. Funderar på om det var för jag tagit ut mig lite väl. På em låg jag uppe vid sjön, det fläckade riktigt skönt. Men nu är det sooovdags. Tar musten ur en med värmen.

• anjiali

Chess07: låter som det kanske är fixering på g. Kan vara rätt obehagligt.

Idag är jag så trött. Skall röja lite och hänga tvätt, that's it. Orkar inte ens planera mat till kvällen.
    Känner mig lite less å sur. Min man är den mest oromantiska och tröga personen ibland. Han var borta fem veckor över nyår och till februari. Jag hade ett helvete här hemma med massa sjukdomar och gravidillamående. Tog även examen mitt i detta. Själv med två barn. Han sa då i telefon att jag skulle få något tillbaka när han kom hem. Visst jag fick en chokladkaka :-/.... Han är till vardags en som tar hand om mig. Men vad fan.... Inte ens en blomma på alla dessa år. Inget extra för examen. Ingenting !!!! Jag har påpekat detta, men det händer inget. Snart är bebis här och då är det svårt att hitta på nått.
    Önskar att han någon gång tog initiativet till att planera något .... Nu sitter jag och googlar hotell och spa. Fyller år om ett par veckor. Kan ju inte räkna med att han hittar på nått extra ....
    Lite sur å bitter idag. Sorry ! Ville bara skriva av mig lite.

Svar på tråden Juli bebis 2012