• tundra

Juli bebis 2012

Oj!
    Hade blivit sur på min man om han gett ersättning utan att kolla med mig om jag lämnat en kort stund. Men det är jag.

• tundra

AAEV: Oj. Jag har ju också haft en liten kolikbebis och det är en utmaning. Men det där låter också jättetufft!
    Men hon är lätt att söva inför natten? Hur gammal är hon?

• tundra

Det skiljer sig från bebis till bebis hur ofta de bajsar. Svägerskans son bajsade 1ggr i veckan och det var tydligen normalt om han inte var besvärad av det.
    Prata med BVC. Du kanske ska ge lactulos?

• tundra

Tekla: Låter jobbigt med din lilles magproblem.

Jag äter mjölkfritt och ammar. Har stora sonen som är 2 som är mjölkprotein allergisk och nu lillprins David som blir 2 mån imorgon.
    Trots att jag är rutinerad på att handla mjölkfritt så dabbade jag mig i slutet av förra veckan och åt en tomatsås som innehöll mjölksocker. Gah! Tog hela helgen innan det blev normalt igen. Och maken var borta på bröllop 3 dagar.

Första gången jag åt mjölkfritt med stora sonen så slarvade jag och läste inte på ALLT. Men 2 veckor efter jag lusläst på alla kryddor osv så blev han bättre. Det kan ta tid för tarmarna att återhämta sig.

Hoppas det blir skillnad snart.

• tundra

Anjiali: Milea har ju precis sluppit antibiotikan. Tror du inte magen måste få vila lite innan den blir bättre?

Här ammas det lite tätare också - men lider man av att det varit stökigt på nätterna/dagarna en längre period blir man ju sliten. Det är jobbigt som f**n. Tycker du borde ta ett snack på dagen med din man. På natten blir det lätt lagen om minsta motstånd som gäller. Göm all ersättning. Vill du amma så får han ju inte sätta krokben utan ditt godkännande. Han kan hjälpa till ändå.
    Kämpa på!

• tundra

Minifom tas inte upp av kroppen så det är helt ofarligt att ge "för mkt".
    Däremot säger de studier som gjorts att effekten planar ut efter 5ggr/ dygn. Så vissa rek att man ger vid alla stora mål - om man inte orkar smådutta 10 droppar var 30:e min.

• tundra

2 månaderskontroll idag. David vägde 6220gram och var 61,5 cm. Plutte.

Tiden går så fort nu!

Har överlevt hela helgen när maken var på bröllop 3 dygn - och nu mån + tis när det varit planeringsdagar på förskolan.
    Intensivt är bara förnamnet!
    Storebror är så snäll men har all underbar 2 årings energi. Jag känner mig som en våt fläck när man ska hinna med.
    Sååå skönt att han fick gå och leka med kompisar och leksaker idag.
    Är ni alla andra supermammor som orkar allt? Jag fuskar med städ, mat - ja allt bara för att hinna mig själv 5 min här och där. Blä!

• tundra

Sladdis: Låter fantastiskt med så engagerade och fina syskon.

Gabriel är så kärleksfull mot sin lillebror men på en 2 årings nivå. Säger till om lillebror är ledsen och vill gärna pussa och hålla.
    Men båda killarna behöver ju full fokus och det krockar ju rätt ofta. Vi är ute varje dag och leker - vilket är både skönt och jobbigt. Vill ju att stora grabben ska få utlopp för sin energi - samtidigt känner man ju sig rätt flummig och småsliten av sömnbrist.

Vill jag ha en 3a så blir det en sladdis om några år.

• tundra

MissMurrig: Hade ju precis efter 2 år börjat dricka halva koppen innan den glömdes bort och blev kall.
    Nu gör jag en tekopp på kvällen som jag sveper när jag kliver upp.

Fredag idag och sonen är hemma och regnet öser ner! Med min son är det inte det ideala. Han måste ut efter frukost för att det ska vara ngn lugn och ro. Men jag orkar inte logistiken med bebis i regnet. Så det blir pysselkaos inne istället. *drar mitt hår*

David sover ofta 5 timmar men sen vaknar alltid jag med sprängfyllda bröst som rinner. Försöker låta bli att väcka men det går bara inte. Vissa nätter är det bara 2-3-4 timmar mellan. MEN jag har ju haft en riktig sömnstrulare så jag sympatiserar så mkt med er som är trötta. Blir nästan arg på mig själv när jag tycker synd om mig själv vissa dagar.

• tundra

Anjiali:
    Oj ensam 1,5h timme i bil med flera barn...du lär bli helgonförklarad om du tar dig från A till Ö utan total härdsmälta.

Hmmm. Väntar också på en tredje och fjärde arm.

Grahnkotten:
    Tycker din BVC tant är tossig! Vill du prova båda typerna av droppar samtidigt så ska du SJÄLVKLART göra det. Inget talar för att man inte kan kombinera dem. :-O
    Strunta i henne!!!!

Svar på tråden Juli bebis 2012