Inlägg från: Sladdis |Visa alla inlägg
  • Sladdis

Juliaannaeva: Grattis!!! Är avis trots att jag varit uppe med Matteo en gång i timmen hela natten.

• Sladdis

Skuttare: Nej det är inte alls bättre. Vi har levt i ett 11 mån långt natthelvete. Jag har funderat tusen gånger på att genomföra någon sömnmetod men tanken på att han ska ligga och skrika hysteriskt i flera timmar känns inte lockande även om jag vet att det är över på mindre än en vecka. Han sover allt mellan 20 min och 1,5 tim sen måste jag ta upp honom och söva om. Inatt mellan 23:30 och 03:30 vaknade kan var 20:e min. Resten av natten, både före och efter, så gick det ca 1 tim mellan varven. Jag har provat att samsova men det är likadant. Jag måste fortfarande ta upp honom i famnen och sätta mig på sängkanten för att han ska somna om och då kan han ju lika gärna ligga i sin egen säng så att jag kan sova. Det känns hopplöst. Känns som om vi kommer att ha det så här för evigt. Hans rum är klart men det ligger på 2:a våningen och jag kan ju inte springa upp där 100 gånger per natt. Som tur är så är han fantastisk på dagtid. Han är pigg och glad och full med bus vilket gör att jag står ut. Vill inte ens tänka på hur hemskt det varit efter sådana här hemska nätter och han sen hade varit missnöjd och gnällig hela dagarna. Det tråkiga är att vi skulle vilja ha ett syskon till Matteo tätt eftersom de andra barnen är så stora så att han har någon att växa upp med. Att vi vill ha tätt har mest med vår ålder att göra. Jag har ju fyllt 40 nu. Annars hade vi nog väntat ca tre år. Men undrar hur jag ska orka vara gravid med dessa nätter och hur ska jag orka ha en bebis med dessa nätter? Oj, förlåt det låååånga och negativa inslaget.

• Sladdis

Chess: Ja, tassmetoden verkar helt klart mest human. Det finns en tråd här på FL som jag läst på i. Får väl stålsätta mig och ta tag i det. Jag har svårt att släppa tanken på att han har ont någonstans. När jag står där på natten så tänker jag: "tänk om han har ont i magen och jag låter honom skrika", "tänk om han har ont för att en ny tand är på G", "tänk om han börjar bli förkyld och inte mår bra". Men efter 11 mån får jag väl lägga ner de tankarna. Det kan ju inte vara något som gör ont varje natt och sen är han sitt vanliga goa jag på dagen. Hehe.

• Sladdis

Skuttare: Tack! Men oj, på 4 år. Känns som om vi också kommer få det så om vi inte gör något. Skönt att dottern är bra nu!

• Sladdis

SaJo: Å vilka härliga helger du har framför dig. Dagen är ju inte helt fel heller!

Svar på tråden Juli bebis 2012