Inlägg från: Sladdis |Visa alla inlägg
  • Sladdis

Juli bebis 2012

Gulia: Tycker att det påminner lite om en blåsa här också och så är den blå. Det är tanden till vänster om de två där uppe så den verkar lite spetsigare. Han kom inte riktigt till ro när han skulle sova så jag gav honom en Alvedon och nu sover han gott.

• Sladdis

FruSandra: Om du har tur kommer alla Vilgots tänder på en gång så slipper ni det långa utdragna lidandet!

Vi håller på att renovera det rum Matteo ska ha och så fort det är gjort ska han sova där. Mannens son flyttade hemifrån för lite mer än ett år sen men vi har inte fått tummarna loss förrän nu. Gissar att dra tapeter inte lockade så värst!

• Sladdis

Jag börjar jobba i september och då skolas Matteo in på dagis. Han är då 1 år och 2 mån. Tanken är dock att jag ska vara ledig på måndagar och mannen på fredagar så det blir bara tre dagars dagis per vecka. Skönt med en lugn start. Dessutom jobbar jag bara 75% så hans dagar blir inte så långa.

• Sladdis

Jag har inte börjat ge middag två gånger än. Så här äter Matteo:

7-8 gröt
    10-11 ersättning
    13-14 burkmat med fruktpuré
    16-17 smörgås
    19 gröt

• Sladdis

Anjiali: Jag känner som du. Inte kul att lämna så tidigt och jag håller med vem det nu var som skrev att barn inte har nytta av att vara på förskola så tidigt. Om jag hade fått välja hade Matteo aldrig behövt gå på förskola alls men vi har tyvärr inte den ekonomiska möjligheten att stanna hemma längre och därför kommer han att vara 1 år och 2 mån när han börjar. Det blir bara 3-dagarsveckor och de dagarna börjar jag 8:30 och slutar 14:00 så dagarna är inte jättelånga men det känns ändå. Å andra sidan är det inget fel på de stora pojkarna och de började lika tidigt så det blir säkert bra i slutänden.

• Sladdis

Matteo föredrar också Hipp. Vi har börjat med 8-månadersburkar och de har minst bitar i. Semper har aldrig fungerat för de hade bitar redan i sina 6-månadersburkar.

• Sladdis

Vet inte hur jag ska göra med Matteo och mat. Testar mjölkfritt men han har blivit alldeles kass i magen. Han var alldeles fast när han fick den vanliga maten men nu kladdar det överallt. Både igår och idag verkar han ha haft ont i magen och idag fick han röda utslag på kinderna. Han äter Sempers mjölkfria gröt med fruktpuré för 8 mån till frukost, althera ersättning på fm, hipp 8-mån burk och fruktpuré till lunch, smörgås med mjölkfritt smör på em och på kvällen får han samma som till frukost. Gröten, altheran och hippburkarna är nya. Något av det tåler han inte. Suck! Får väl testa uteslutningsmetoden.

Svar på tråden Juli bebis 2012