Inlägg från: AnnA1985 |Visa alla inlägg
  • AnnA1985

Juli bebis 2012

Önskar mig en angelsound av tomten i julklapp :p

Längtar till jag kan lägga ut bilder på magen i mitt bildgalleri, och i bildtråden <3
    Än så länge finns bara grav.testen och min underbara kärlek där.. men det är ju inte så bara ^^   

• AnnA1985

Idag välkomnar vi vecka 12, känns som en milstolpe är nådd.
    Kan dock inte sluta oroa mig ifall plutt lever där inne.. Känns som de 17-18 första veckorna bara är en massa oro ifall allt är okej där inne i magen. På nåt sätt kan jag inte glädjas riktigt än... Går liksom i vågor... Någon som känner igen sig? 

• AnnA1985
    MLT skrev 2011-12-20 13:04:28 följande:
    Ja, jag har varit väldigt orolig och det har påverkat mig väldigt negativt. Lite oro är normalt, men för mig har den varit förlamande, sambon har i perioder känt att jag sluter mig och drar mig undan.. Har två missfall sedan tidigare, ett i somras där jag gick i 5 veckor utan foster i magen. Den här graviditeten har jag blödit, fostret var till en början för litet och hcg't steg dåligt. Men det sista vul'et i slutet av v. 9 visade att allt är bra och igår hörde jag för första gången bebbens hjärtslag med mitt angelsound så oron släppte som en sten. Kanske kan du be din BM att få lyssna på hjärtat om du är väldigt orolig alt. kolla om någon vän har ett angelsound som du kan få låna?

Jo, jag förstår att du vart orolig, har sett att du slängts mellan hopp och förtvivlan :S
    Jag känner inte så många här i stan då jag flyttat runt i Sverige en hel del. Känner 2 som är gravida, men ingen av dom har angelsound. Får se om karln min uppfattat att jag önskar mig en angelsound i julklapp :p
    Annars funderar jag på att ringa MVC efter julhelgen och fråga om man skulle kunna få komma in och höra hjärtljuden.  
  • AnnA1985
    LiinaPiina skrev 2011-12-22 20:53:01 följande:
    Mitt illamående har blivit mkt värre nu så konstigt när de borde vara tvärt om. V.11 och spyr 3-4 gånger/dagen ist för 1 gång :/. Supertrött pm kvällarna och huvudvärk. Inte kul just nu. Hoppas de går över snart.

Fick tillbaka mitt illamående igår, hade en helvetesnatt och på jobbet höll jag på att kräkas flera gånger. Men är glad på ett sätt att det kom tillbaka, tänker att då måste ju bebis vara kvar :p
    Köpte Sea band förut, det blev bättre, bara lite difust illamående, så hoppas på att kunna få sova i natt. 
  • AnnA1985

Sprang in på Apoteket och köpte Postafen förut, tänker inte ens ha difust illamående imorn, så jag hoppas tabletterna hjälper :p
    Tråkigt att det blir en blöt jul... Mamma har i alla fall en halvmeter snö i Östersund, fuuusk :p
    Vart är julkänslan egentligen? Tomte  

• AnnA1985

Läste precis att det inte är helt omöjligt att känna fosterrörelser i vecka 13, men dock ovanlig. Men jag tror bannemej jag känt nåt annorlunda! Det är inte det vanliga bubblandet, utan det är mer.. konstigt.. jag vet inte hur jag ska beskriva det :O

• AnnA1985
    Trolla75 skrev 2011-12-29 23:51:30 följande:
    Jag känner av en fladdrande känsla och jag är bara i vecka 11. Det var samma med förra graviditeten kände tidigt då också.

Fladdrande känsla va ett bra ord, men har bara känt av det nån enstaka gång. Gud vad jag längtar till det börjar fladdra ännu mer :D
  • AnnA1985
    chess07 skrev 2011-12-30 17:31:12 följande:
    Jag är i v 13 (12+1) och tidigare den här veckan tycka jag mig känna en fladdrande känsla kring blygdbenet, det kanske var liten ändå som gjorde sig påmind?? Glad

Ja, för det va där jag tyckte mig känna nåt också. Tänk om det skulle vara 2st :O
  • AnnA1985
    chess07 skrev 2012-01-01 19:38:36 följande:
    en del säger att det är på tok för tidigt, men kan inte det bero på var moderkakan sitter och hur livmodern ligger?
    När vi gjorde vul i v7 var det ett litet pyre där inne, så missade vi inget då så är de iaf bara en! Glad

Ingen aning. Läste i gravidkalendern här, tror jag det va, att man kan känna röreler i vecka 13, men det är väldigt ovanligt. Har kännt nåt fladdra nu i helgen också, men bara för 1-2sekunder... ska bli spännande att se om några veckor om detta "fladder" va nåt annat eller om det va en liten bebbe ^^
    Jag har ingen aning om det är 1 eller 2... funderar på att ringa MVC och fråga om jag kanske kan få komma in och lyssna på hjärtljuden. Borde ju gå med tanke på att jag går in i vecka 14 imorn =) 
  • AnnA1985
    JennyL88 skrev 2012-01-03 15:54:14 följande:
    Jag trodde att alla kvinnor i alla landsting fick erbjudande om KUB..
    Jag är 23år och ska göra KUB snart.
    Gör det inte för att jag undrar om sjukdomarna utan för att jag vill göra UL
    i tidigt stadium.

Varför skulle du inte vilja höra hjärtljuden från den lill*n, jbson???!
    Jag längtar efter detHjärta

Här i skaraborgs lansting så får vi inte erbjudande om KUB om man inte är 35+... fick inte ens göra det även fast jag bad om det och berättade att min brorson är förståndshandikappad. Får inte ens göra vanligt vul... Väldigt olika från ställe till ställe =(
Svar på tråden Juli bebis 2012