Inlägg från: MissMurrig |Visa alla inlägg
  • MissMurrig

Juli bebis 2012

snoffsan08 skrev 2012-05-08 20:17:53 följande:
    Ja, jag håller med dig. Är huvudet dumt så får kroppen lida. Jag märker direkt (på kvällen) om jag slarvat med kryckorna eller gått väldigt mycket.
    Läste nånstans att man kan ha "faslk" ischias som gravid, jag ger mig sjutton på att det är det jag har. Jag får nästa hjälpa till med händerna när jag ska gå med högerbenet efter stilla stående. Ont som fasiken i ryggen.
    Det konstiga är att det känns som förvärk i ryggen, men den kommer liksom inte fram till magen. Förstår nån hur jag menar?

Drömmer mycket sjuka drömmar om nätterna nu. Gör ni andra det med?      
    Ja! Har drömt massor om att min sambo är otrogen, eller andra konstiga drömmar.. också en del snusk.. Men ja, det är massor av drömmar nu. 

I natt var jag kompis med Backstreet Boys t.ex....  
  • MissMurrig
    SaJo81 skrev 2012-05-09 06:51:24 följande:
    Herre Gud min skapare! :p vad jag är trött nu :s hur fan ska man orka jobba hela dagen?
    Idag liksom resten av veckan blir det låååånga dagar! Min man jobbar dag nu (skift) och eftersom vi bara har en bil för tillfället så får man ju räkna ut vem som ska ha den och vad som e bäst, resultatet är ju att jag får åka kollektivt i tre dagar så idag gick jag upp 4.25 och kommer vara hemma ungefär 17.30 ikväll....likadant torsdag, fredag! Det är nästan omänskligt att gå upp så tidigt! Fattar inte hur folk orkar:s
    Man mår ju inte bra av det... fattar inte de som gör det jämt. Hade praktik på Steinbrenner och Nyberg och där börjar man 05.15, hade hund då också, så jag fick gå upp 03.50 ungefär för att hinna. Man vet att man går upp mitt i natten, när man sätter på "frukost-tv" och det är porr på TVn! 
    En månad var jag där, slutade kl 13.45 och sedan skulle man hämta på dagis och vara glad och pigg för sonen... Är glad att jag inte är kvar där! 
  • MissMurrig

Jag har inte packat väskan eller skrivit förlossningsbrev, men tänkte börja snart, iaf göra en lista på vad som ska i väskan snart. Förossningsbrev ska jag skriva ett kort, sist tror jag inte de läste det.. För jag fick inte det som stod i brevet, typ laxerande.... Var så orolig för att bajsa på mig... men de verkar ha missat det, jag tänkte på det jättemycket när jag krystade. 

• MissMurrig

Halloj!
    Det är ju sååå varmt, och egentligen SÅÅ gött! Men, just nu orkar jag inget, bara svettas... Och jag har massor jag behöver och vill göra. Imorn är det gärdsfest på dagis, då ska jag baka en focaccia tänkte jag, på lördag är det dop för en kompis son, och på söndag ska vi ställa ut på en megaloppis, och borde gå igenom lite grejer till, och sätt pris på dem, tänkte även sälja kakor och kaffe, så det ska bakas och handlas.
    Nästa vecka fyller min son 3 år, då blir det kalas, och egentligen skulle jag vilja åka till Ullared innan och handla till kalaset och till bebisen mm. Så behöver jag städa...

Mycket som man vill, men jag orkar ju som sagt inget! OCh har väl inte stålarna heller för att åka och shoppa loss....

Har massa skolarbeten också...

MEN MEN MEN, ska bara vara kvar på praktiken denna och nästa vecka. Ska bli skönt att få ta hand om sig och "bygga bo".

Har faktiskt packat bebisens saker, i en papperskasse än så länge, ska tvätta skötväskan, och jag vill köpa en mysdress til llillen, vi har en sedan sonen, men det är liksom hans "åka-hem-från-bb-dress".... Vil latt denna ska ha en egen sån, så de inte har samma på sig på bilderna från när de åker hem från BB.

Nu ska jag äta rabarberpaj och dricka iskaffe och försöka cool ner mig.

• MissMurrig
    FruSandra skrev 2012-05-27 18:09:16 följande:
    Välkomnar idag v 35 :D underbart!
    Loppisen gick superbra o vi tjänade en bra hacka för vårat "skräp" :)
    Dock var jag helt slut efter gårdagen och somnade ovaggad kl 22..
    Hade då världens sammandragningar och förvärkar..
    Hur vet man om de är förvärkar eller vanliga värkar?
    Trodde nästan att vi skulle behöva åka in...

Om ett år får vi förstföderskor fira morsdag :) tänk vad underbart!
    Jag fick visserligen 2 armband idag i nästan-morsdag-present :)
    JA herre gud.. Jag är så trött efter loppisen igår. Att det ska vara så jobbigt att bara sitta/stå och sälje "skräp". 

Sålde inte mycket saker dock, inte ens 10 grejer, men jag hade fika som jag sålde, och det fick jag ihop en del med! Min bästa kunder var de som sålde saker brevid oss De köpte säkert 8 st kaffe/kaka!
    Vart stod ni någonstans? Jag tror vi hade sålt bättre om vi hade stått vid typ plaskis
    Tekla78 skrev 2012-05-27 08:56:55 följande:
    Ja, den där smärtan vid höger ljumske hade jag också häromdagen, men jag har ingen aning om vad det kan ha varit. Det höll i sig i någon timme till och från och hade intensitet 7 av 10 ungefär.
    Dety har jag också haft några gånger, vet inte vad det är. Men jag ligger bara helt stilla så släpper det snart. Konstigt att det är bara på just HÖGER sida?! Eller? 

Nu börjar sista jobbveckan! Kämpa på i 4 dagar till sedan är jag "fri".

• MissMurrig
    Vicki123 skrev 2012-05-28 17:43:16 följande:
    MissMurrig
    Ja? Det känns som om du vil säga något?
  • MissMurrig

Har också haft mensvärksont idag, i samband med sammandragningar. Det FÅR inte komma igån än, även om den förmodligen skulle må bra. Men min son fyller år på lördag och jag har ju lovat honom ett bra kalas och en spindelmannentårta. Så det måste bli gjort! Vi tänkte gå på cirkus Scott nästa vecka också. Sedan har vi midsommar då jag har lovat att göra en bröllopstårta.... Vill inte svika någon nu!

• MissMurrig
    Vicki123 skrev 2012-05-30 11:41:24 följande:
    MissMurrig - mitt meddelande försvann visst. :) Svarade att jag håller med. Visst är det märkligt att vi alla har fått detta på just höger sida!? Men känner mig lite tryggare när vi är fler som upplever samma. Då är det förmodligen normalt tänker jag.
    OK! Hittade detta på babycenter:

" Under graviditeten kommer ligamenten som förbinder benen i skelettet att tänjas. När du är i rörelse kan detta orsaka milda kramper på en eller båda sidor av kroppen. Eventuellt dominerar detta besvär på höger sida av kroppen. Detta är därför att livmodern, då bebisen växer, tenderar att luta mot höger sida. 

Ligamenten tänjs därför att de ger den växande livmodern stöd. Du kan pröva att sitta ner en stund och se om det hjälper, eller ligga på motsatt sida av smärtan med fötterna högt. Att vila när du har ont löser vanligtvis kramp. Du kan också ta ett varmt bad eller lägga en varmvattensflaska eller vetepåse på det onda stället. Försök att samtidigt slappna av. "
  • MissMurrig

Ellabella, jag frågar samma som nilepile! Jag har hämtat ut en babybox, huvudsponsor pampers, och där fanns mest skräp och en napp. Din babybox verkade också bättre med nappflaska! Vaart??? (är lite galen när det gäller gratiserbjudanden haha)

• MissMurrig
    EllaBella02 skrev 2012-05-30 21:31:32 följande:
    Kul med bebis i tråden! Massa grattis! Jag fick min box från Pampers på föräldrautbildningen. Jag går hos privat BM, och de sa att vi kommer få en till från Libero men de hade bara två kvar just då. Vet inte vart man får den annars faktiskt. I den var den en body från Lindex och en från Ica i love eco, så de är ju med på ett hörn i alla fall. Man kanske kan ringa till dom och fråga eller nåt.
    Jaha... Betalar du något för att du går hos privat BM? Varför går man hos privat? Har inte ens tänkt på det innan, att det finns privata liksom, jag bara hörde av mig till den allmänna automatiskt.
Svar på tråden Juli bebis 2012