• spöke

Bortglömda pojknamn på E - vilket gillar du bäst?

Får det lov att vara några bortglömda pojknamn på E

Här har jag blandat vilt: gamla antika namn, fornnordiska namn, namn som är vanliga i andra generationer men inte bland barn osv. Det som dessa 40 namn har gemensamt är att färre än 20 nyfödda gossar per år (sedan 1998) har fått dessa namn - därav samlingsnamnet "bortglömda namn". Förutom att det är intressant med namn, kanske du som letar namn kan få lite uppslag. 

Kommentera gärna vilka namn som du gillar bäst respektive sämst. 

Nyfiket Spöke

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bortglömda pojknamn på E - vilket gillar du bäst?
  • DenNamnbitne
    Elof röstade jag på, ett helt prima namn. Andra fina är Erland, Edmund, Enar, Emund, Erling, Esaias, Esbjörn, Evald, Evert och Eyvind.
  • aud

Gillade: Eldor (röst), Elver
    Ogillade: Allting på Ei (speciellt Eilert), Erhard, Eugen.

Första gången jag hörde namnet Eugen skrattade jag så att jag nästan gjorde på mig (jag var runt 5). Jag trodde dessutom att det hade med fotogen att göra. :)

Skrikmetoder = barnmisshandel.
  • spöke
    aud skrev 2011-10-29 11:56:52 följande:
    Gillade: Eldor (röst), Elver
    Ogillade: Allting på Ei (speciellt Eilert), Erhard, Eugen.

Första gången jag hörde namnet Eugen skrattade jag så att jag nästan gjorde på mig (jag var runt 5). Jag trodde dessutom att det hade med fotogen att göra. :)
  • Love IT

Superbra trådar spöke många namntips.

Edmund var favoriten här.

• Brünnhilde

Röstade på Edmund. Det är ett jättestiligt namn - konstigt att det inte är mer populärt!

Det sista namnet jag skulle ta till en son är Eid, eftersom det är en muslimsk högtid...

• Superbia
    Egil stod högt på min namnlista länge när vi väntade nr 3, men sambon godkände inte det. Eberhard borde väl platsa på listan över bortglömda namn? Det är hur tufft som helst! Eugen är ett sånt där skojnamn för mig, fast jag uttalar det E-ugen och inte Euchén (eller hur man nu ska förklara det) som man egentligen säger.
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥
  • spöke
    Superbia skrev 2011-10-30 21:14:50 följande:
    Egil stod högt på min namnlista länge när vi väntade nr 3, men sambon godkände inte det. Eberhard borde väl platsa på listan över bortglömda namn? Det är hur tufft som helst! Eugen är ett sånt där skojnamn för mig, fast jag uttalar det E-ugen och inte Euchén (eller hur man nu ska förklara det) som man egentligen säger.
    Ja, Eberhard hade platsat.
Svar på tråden Bortglömda pojknamn på E - vilket gillar du bäst?