• spöke

Bortglömda pojknamn på E - vilket gillar du bäst?

Får det lov att vara några bortglömda pojknamn på E

Här har jag blandat vilt: gamla antika namn, fornnordiska namn, namn som är vanliga i andra generationer men inte bland barn osv. Det som dessa 40 namn har gemensamt är att färre än 20 nyfödda gossar per år (sedan 1998) har fått dessa namn - därav samlingsnamnet "bortglömda namn". Förutom att det är intressant med namn, kanske du som letar namn kan få lite uppslag. 

Kommentera gärna vilka namn som du gillar bäst respektive sämst. 

Nyfiket Spöke

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bortglömda pojknamn på E - vilket gillar du bäst?
  • spöke
    Kaosmamma skrev 2011-10-31 09:54:21 följande:
    Gillar också att kika in på dessa namntrådar :) om vi har en pojke i magen så blir det ett namn som börjar på E, Ebbe :) tycker det är jätte fint! Men vet inte om det är bortglömt direkt? :)
    Nej, Ebbe har ökat i popularitet de senaste åren.
  • spöke
    Mynta skrev 2011-10-31 09:49:54 följande:
    Enar tycker jag är jättefint!!

Tack för de här trådarna Spöke! Massor av inspiration till nästa barns namn!
    Kaosmamma skrev 2011-10-31 09:54:21 följande:
    Gillar också att kika in på dessa namntrådar :) om vi har en pojke i magen så blir det ett namn som börjar på E, Ebbe :) tycker det är jätte fint! Men vet inte om det är bortglömt direkt? :)
    Tack för fina ord.
  • Blondina

Jag hade röstat på Elmer, men det fanns inte med........

Så underbar o älskad 100110 * Oplanerad men oj så välkommen BF 120310
  • Blondina

Aaaaa ok, för jag har det på topp-5 Tungan ute  (visslar glatt - jag är modern, jag är modern.....)

Så underbar o älskad 100110 * Oplanerad men oj så välkommen BF 120310
  • Kaosmamma

Spöke: jätte bra ide!! Så klart du ska ha fina ord :) haha ante mig att Ebbe låg högt ;) men det för mig inget :) är kär i namnet och känner inte en enda Ebbe :) fortsätt med härliga trådarna!

• spöke
    Kaosmamma skrev 2011-10-31 11:42:23 följande:
    Spöke: jätte bra ide!! Så klart du ska ha fina ord :) haha ante mig att Ebbe låg högt ;) men det för mig inget :) är kär i namnet och känner inte en enda Ebbe :) fortsätt med härliga trådarna!
    Jag håller med - man bör inte bry sig så mkt om populariteten. Man är ju sällan ensam om en bra idé.
  • Veladis
    MrsMurphy skrev 2011-10-30 21:47:19 följande:
    Egil, självklart! Glad Min grabb heter det. Kul att se i tråden att fler har döpt sina söner till det. 

Heja Egil!

Det är också ett namn på G tror jag. Även om det går sakta uppåt är det mer populärt nu än för några år sedan.  
    Min son fick namnet 2006. 
Svar på tråden Bortglömda pojknamn på E - vilket gillar du bäst?