Anonym skrev 2011-10-29 10:23:15 följande:
Anledningen att jag säger att han ska maila är för att han ska se till att få det svart på vitt!
Okej, då är det desto fånigare att hon nekar en utökning. Hon kommer inte att komma någonstans med att hans umgänge ska vara minimalt när de har gemensam vårdnad och båda är nöjda med det.
Jag förstår. Tråkigt bara att det är barnet som blir senare än nödvändigt i utvecklingen.
Ja, jag förstår. Det är en bra idé.
Anonym skrev 2011-10-29 22:34:00 följande:
Ta mycket riktigt allt (men minimalt) på mail för att ha det svart på vitt.
Det behövs inte så mycket samarbete som folk tycks tro, i USA kallas det parallellt föräldraskap (parallel parenting) . Så lite kontakt som möjligt med den andra föräldern och var och en sköter sitt. Man behöver inte informera om vad som händer när man har barnet bara svara (kort) på ev frågor eller ge "viktig" information som om att barnet haft feber el dyl.
Hittar man medicin mailar man och frågan när och hur mycket som ska tas. Får man inget svar ringer man bvc och frågar. Släpp det med blöjor och napp o dyl, var och en kan ha det som den vill hos sig. I tr säger man att samarbetet är tillräckligt (vilket finns dokumenterat i mail).
Lycka till!
Det stod på förpackningen när medicinen skulle tas och vilken dos, men han visste inte varför han skulle ha medicinen, eftersom mamman inte berättat om läkarbesöket. Detta var på fredagkvällen, så han kunde inte ringa till VC eller något och fråga. Nåväl, hon har berättat om läkarbesök vid andra tillfällen (han brukar alltid följa med dessutom), så det var inte hela världen. Anledningen till att hon inte berättade den här gången var att de grälat om något samma vecka.
Napp och blöjor är det mamman som tycker det blir samarbetsproblem om, då pappan ensam beslutat att pojken ska sluta med detta under hans umgänge. Mamman menar att hon ville varit med och bestämma detta, och att pojken "vill" ha napp och blöja hemma hos henne och därmed inte alls är mogen att sluta.
Hoppas ju på att TR inte tycker att samarbetsproblemen är för stora, för mamman kommer gå in stenhårt för att de inte bör ha VV pga att de inte samarbetar och kommunicerar.