• ak73

    Trassel med 2-åringar

    Våra tvillingar som just fyllt 2 år har börjat trassla så oerhört med att somna på dagen. Båda kan ta sig ur sina sängar själv och vill inte sova fast de är jättetrötta. Även på kvällen vill den ena inte somna utan ropar så vi har fått börja sitta där och ibland hjälper inte det heller. De har varit så lätta att bara lägga ner och så har vi gått ut och så har de somnat själva. I julas gjorde vi en kraftansträngning för att båda skulle somna själva utan hjälp och det har gått jättebra, tills nu... De har varsitt rum men när de skriker så stör de varandras insomning ändå. Det är väl säkert en period men hu så jobbigt!

  • Svar på tråden Trassel med 2-åringar
  • SmåDunder

    Min enling som nu är 2,5 slutade sova på dagen när hon var drygt 2 år, (väldigt tidigt trodde vi). Det kanske är något sånt som är på gång?

  • ak73

    Kanske, men den ena är krånglig och sover så korta nätter. Och ju kortare han sovit dagtid desto fler uppvaknanden nattetid, så det känns som om han inte alls är mogen. Den andra däremot sover längre nätter så hon kanske skulle klara sig utan sömn dagtid.Men det är så jobbigt att få någon koll på läget när båda krånglar samtidigt.

  • Naquadria

    Kanske kan prova att låta dem sova ute i vagn istället? Mina barn har alltid sovit bättre ute än inne.

  • ak73

    För ungefär ett år sedan sov de alltid i vagnen. Problemet var att den ena väckte jämt den andra efter 40 min. Dessutom tog det längre och längre tid att söva dem. Men man kan ju prova igen, saker och ting kan ha ändrats! Tack för svar!

Svar på tråden Trassel med 2-åringar