• Pimpinellan

Orsaker till missfall

Sverige ligger sorgligt efter vad gäller orsaker till missfall och medicinering mot det! För 3 missfall och fler går inte skylla på dåliga embryon-såvida man inte är en bra bit över 40- och det finns självklart det som kan hjälpa! Utredning har du rätt till efter tre och mediciner också. Jag har fått hjälp trots att läkaren bara går på mitt ord och ingen utredning. Levaxin,Trombyl,Progesteron och Innohep har jag fått. Folacin kan också hjälpa liksom Prednisolon. Stress tror jag inte orsakar missfall alls för då skulle de flesta i krig,svält,våldtagna m.m i extrema stresstillstånd inte få barn vilket de gör.
    Sök hjälp privat! De är i regel mycket bättre på både bemötande och medicinering! Är du över 30 och saknar barn finns en tråd för oss.

• Pimpinellan

Ruby: Hittills har det inte funkat. Återstår att prova Innohep nästa gång. Jag har ju åldern emot mig också,men eftersom jag fått läkemedel anser uppenbarligen inte läkaren heller att det går skylla bara på åldern och därmed dåliga ägg.

Ninnin: jodå,varit inne på det spåret,men jag tror inte det i mitt fall. Kanske i ditt däremot,har du symtom som skulle kunna tyda på immunproblem? Slumpen kan väl ändå ingen läkare skylla på efter 7 m.f!? Du har förstås provat alla ovanstående mediciner då redan?

• Pimpinellan

Ninnin: jag vet knappt heller vilka symtom man ska ha för att misstänka immunförsvaret. Finns en tråd om detta vet jag. Progesteron brukar man ju börja med som första medicin,vad märkligt att du inte fått det. Hoppas det räcker nästa gång ihop med de andra! Jag tar de jag nämnde i första inlägget. Eller tar och tar,jag har ju inte hunnit prova Innohep än,jag har ju svårt att bli gravid också plus att jag alltid får m.f när jag väl blir det...

• Pimpinellan

P.g.a ålder,stopp för IVF och alla missfall så tänker vi gå över till embryoadoption. Sjävklart fortsätta försöka på egen hand också,men blir jag gravid spontant kommer jag vara livrädd för missfall igen och då finns inget mer att göra än just prova Innohep. Med nån annans ägg kommer jag vara nervös,men inget nervvrak. Apropå surrogat såg jag på Oprah häromdagen några som gjort IVF några gånger och bara fått m.f och sen blev hennes mamma på 61 år surrogatmamma och gick det vägen! Kvinnans ägg och hans spermier,men en annan kropp och då undrar man ju ibland om ens egen kropp är boven...?

Svar på tråden Orsaker till missfall