• Den lilla M

Orsaker till missfall

Jag säger bara så har ett eller kanske 2 MF på raken kan vara en slump eller otur men efter det så beror det på nånting. Anledningen till att så många svenska läkare säger att det bara är otur beror helt enkelt på okunskap inom ämnet. Jag önskar alla er som kämpar på med det här all lycka till. Å kom ihåg att man måste ha skin på näsan och inte acceptera ett nej. Utan får man ett nej så testar man på annat håll.

Saker som kan vara bra att kolla:

Dold bakteriel vaginos, måste kollas i microskåp ej det gameldags "lukt lestet" som fortfarande görs av många. Om det hittas kräv att läkaren behandlar din partner också.

Ureaplasma

Hidden C (dold klamydia)

Kogulations sjukdomar, så som tex faktor V leiden,

Progesteron nivåer

TSH-nivåer

S-AMH

s-TPO-ak

S-T4

S-prolaktin

P-lupus

S-östradiol

S-FSH

S-LH

Även tycker jag att det kan vara värt att åka till tex england, grekland eller USA och göra en ordentlig immunologisk utredning. En sk immune blood screening kostar ca 850-950 euro och kan i nu läget endast göras i ovanstående länder , läs mer här: 
    http://www.repro-med.net/repro-med-site2/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=2&Itemid=12

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Den lilla M

Ninninn: Var på VUL idag och vi såg en liten krabat på 4.59cm med slående hjärta och viftande armar och ben. Är enligt henne 11+3 men enligt mig själv 11+0. Känns overkligt att jag har kommit till v.12 och allt ser bra ut. Jag vet att det är långt kvar ännu men ändå ett steg i rätt riktning å jag hoppas verkligen att det är min tur nu.

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
Svar på tråden Orsaker till missfall