Orsaker till missfall
Hej!
Fann den här tråden nyss och jag känner samma sak! Jävla sjukvård. Min mamma har haft 14 MF. 2 st innan mig och hon fick mig när hon var 21. Nu är jag snart 21 och har sj haft 2 mf. Nu ser jag samma öde naturligtvis men det finns ingen som vill hjälpa mig. Får bara höra att det är vanligt men det är det inte. 10 % får mf i min ålder. Jag känner mig ignorerad och förolämpad. Jag får hela tiden höra att jag har tid på mig, det har jag ju naturligtvis INTE om jag har benägenhet att få MF.
Självklart har min mamma haft en utredning som inte visat någonting. Min pappas blod har kollats - ingenting. Min egen teori är att moderkakan inte fungerar som den ska. Mitt senaste mf slutade i vecka 10+1, vilket är ganska "sent" och det får mig att dra den slutsatsen. Moderkakan skapas av både mamman och pappan och ibland vill inte kvinnans kropp "ta emot" pappans del. Men det här låter inte troligt eftersom både jag och mamma uppenbarligen har problem.
Jag jämför min mammas mf med mina egna och jag bara VET att jag har ärvt något. Även min gammelmormor hade upprepade mf... jag vill tillägga att båda fick två barn men med långa mellanrum... och fler barn hade önskats..
Jag kanske låter lite hetsig nu men det känns bra att skriva av sig... Skulle gärna vilja höra mer om era erfarenheter gällande sjukvården. vad ni kommit fram till, era teorier och framför allt - går det bra till slut?