• Anonym (Sambo)

Amfetamin inte beroendeframkallande?

Min sambo vill att vi ska ta amfetamin tillsammans för att man kan ha skön sex och får renoverat huset. Jag har hört att h*n har gjort sådant innan vi träffades men jag vet inte så mycket om det. Jag blir lite orolig men samtidigt så går allt lite trögt just nu. Har aldrig provat förut och jag älskar min sambo så jag vet inte hur jag ska bemöta detta?

• Svar på tråden Amfetamin inte beroendeframkallande?
  • Anonym (Em)

Hoppas verkligen att du driver & inte är på riktigt!

• Anonym (Sambo)
    Anonym (Em) skrev 2011-10-30 07:46:46 följande:

Hoppas verkligen att du driver & inte är på riktigt!

Jag har redan svarat så men det verkar inte ha landat riktigt ännu...
  • JoWiAn

Amfetamin är beroende framkallande! Går du med på det så är du riktigt DUM! Kommer förstöra hela ditt liv. Precis som alla andra droger gör!

• Anonym

Det finns inga ämnen i amfetamin som är direkt beroendeframkallande. Som det är i morfin,piller,heroin osv Det är själva känslan man blir beroende av. Bättre sex? Nja har du aldrig hört talas om tjackkuk?
     Jag anser om du älskar din sambo så ska du ställa krav att han aldrig någonsin ska ta några somhelst droger!
    Han vill köra ner dig i skiten oxå... Vilket as!
    Skulle inte förvåna mig om han redan sniffar i påsen....   

• Anonym (Sambo)
    JoWiAn skrev 2011-10-30 08:17:53 följande:
    Amfetamin är beroende framkallande! Går du med på det så är du riktigt DUM! Kommer förstöra hela ditt liv. Precis som alla andra droger gör!
    Hur får jag sambon med i din insikt?
  • Anonym

Som sagt, sex på amfetamin är inte bra, han får en yttepytte liten snopp och får hålla på i timmar och timmar och timmar utan att komma, du får bara skavsår. Amfetamin är i sig inte beroendeframkallande, det är känslan man jagar, man vill känna det igen och igen..det är bara kul i början.

• Anonym (Sambo)
    Anonym skrev 2011-10-30 08:25:28 följande:
    Det finns inga ämnen i amfetamin som är direkt beroendeframkallande. Som det är i morfin,piller,heroin osv Det är själva känslan man blir beroende av. Bättre sex? Nja har du aldrig hört talas om tjackkuk?
     Jag anser om du älskar din sambo så ska du ställa krav att han aldrig någonsin ska ta några somhelst droger!
    Han vill köra ner dig i skiten oxå... Vilket as!
    Skulle inte förvåna mig om han redan sniffar i påsen....   
    Precis min känsla, att sambon redan är fixerad och att det förväntningarna inte stämmer med verkligheten. h*n är beroende av känslan. Önskar starkt att dumskallen kan få korn på något annat att ha förväntningar på som duger.
  • Queenie70

Många tror att psykiskt beroende inte är lika farligt som fysiskt beroende. I själva verket så är det just det psykiska beroendet som är svårast av allt att fixa. Ren och skär abstinens, går ju att fixa till med lite läkemedel på ett par dagar. Men sen när man ska lära sig att stå emot suget efter drogen resten av livet, det är det som de flesta torskar på. Vare sig det handlar om nikotin, heroin eller cannabis.

Och för att svara på din fråga. Jo, Amfetamin är beroendeframkallande av bara helvete. Varför skulle vi annars se massa tandlösa, fladdriga människor som pundat bort, jobb, familj och bostad. Knappast för att det var det som de önskade första gången de testade.

• Anonym (Sambo)
    Queenie70 skrev 2011-10-30 09:43:17 följande:

Många tror att psykiskt beroende inte är lika farligt som fysiskt beroende. I själva verket så är det just det psykiska beroendet som är svårast av allt att fixa. Ren och skär abstinens, går ju att fixa till med lite läkemedel på ett par dagar. Men sen när man ska lära sig att stå emot suget efter drogen resten av livet, det är det som de flesta torskar på. Vare sig det handlar om nikotin, heroin eller cannabis.

Och för att svara på din fråga. Jo, Amfetamin är beroendeframkallande av bara helvete. Varför skulle vi annars se massa tandlösa, fladdriga människor som pundat bort, jobb, familj och bostad. Knappast för att det var det som de önskade första gången de testade.

Intressant för det är i egenskap av fd heroinist som sambon pratar om att amfetamin är ofarlig och sambon har varit avgiftad i sedan nästan ett år tillbaka från heroin och ändå står i utredning och väntar på subuxone eller vad det heter. Det handlar alltså om det psykiska beroendet som h*n säger är ofarligt? H*n har helt enkelt samma sug eller vad det är som amfetaminister?
  • Anonym

Du blir inte beroende av amfetamin om du skulle ta de ett få tal gånger.

Lägg ner och sluta fjanta er!. Men tar du varje dag eller varje helg så kan ett sug uppstå eftersom man får en skön känsla i kroppen. Men de som kommer efter ett rus är inte lika skönt :)Inte tala om ångesten man får.

Läs på lite om amfetamin, tex på flaschback så får du en liten inblick i det, hur de kan vara.

att sexet blir skönare är ju för att just KÄNSLAN blir så mkt mer intensivare, annars håller jag med en som skrev ovan, man blir som en durecell kanin med liten snopp :)

Svar på tråden Amfetamin inte beroendeframkallande?