• 071001

Vad har ni gravid "råkat" äta eller ätit som ni inte "ska"?

Jag åt parmaskinka och gravad lax på julbordet. Detta var dock inga misstag utan jag var fullt medveten, men kände att en gång är ingen gång.

Det där med råa ägg i en smet hade jag inte ens funderat på.

• 071001

Anonym #22, åt också gravad lax flera gånger och bla då på julbord där jag inte brydde mig om hur den var tillagad eller hur länge den stått framme.
    På semestern den sommaren var parma och melon en av de få saker jag kunde äta eftersom jag var mitt i illamående-fasen.
    Jag kan säga att jag inte brydde mig om så mycket mer än att hoppa alkoholen som gravid. (Äter inte mägelostar alls så det var inget problem så att säga)

• 071001

(ajajajaj) vi är ganska många som druckit alkhol mer än en gång innan vi vetat om att vi är gravida. Det gav inte mig dåligt samvete alls eftersom det inte ska vara nån fara i och med att navelsträngen inte tar näring ännu.

• 071001

Elliott: Då hade jag nog inte försökt att få barn om det betytt att jag skulle levt som en gravid redan innan jag var det. Inte besökte jag heller en bm för att fråga om sånt innan jag var gravid.

Svar på tråden Vad har ni gravid "råkat" äta eller ätit som ni inte "ska"?