• Anonym

Vad har ni gravid "råkat" äta eller ätit som ni inte "ska"?

Nu menar jag tex parmaskinka, möggelost osv.

Själv råkade jag omedvetet äta massa chevre ost så nu går ja på nålar o är super orolig...

Vad har ni ätit?

• Svar på tråden Vad har ni gravid "råkat" äta eller ätit som ni inte "ska"?
  • Ylwis

äsch inte ska man vara ås nojig. ngn liten  bit är ju ingen fara. nog har jag vid förra graviditetn ätit brie ost, torkat kött och salami.

Mamma till Alvyn 051015, Villemo 100920
  • jennifer1989

Druckit opastöriserad mjölk.

• Anonym

Äter salami utan att frysa det 3 dagar och även andra pålägg.

• Fru Massu

sushilaxen har jag ätit vid något enstaka tillfälle men samtidigt men är lite kluven om man får äta eller inte, har fått höra flera olika förklaringar.

har oxå ätit två skivor brieost i början på grav innan jag visste att man inte fick, trodde bara de var mögelost, hade absolut ingen koll då

Dotter född 14 juni 2005, liten pojke beräknad 30 dec 2011
  • emmaahlm

Dagen innan jag fick reda på att jag var gravid drack jag ett glas vin, suuuperångest!!
    Men vildingen är 10 månader nu och helt frisk!!

• Anonym (Mio)
    Fru Massu skrev 2011-10-30 08:21:50 följande:

sushilaxen har jag ätit vid något enstaka tillfälle men samtidigt men är lite kluven om man får äta eller inte, har fått höra flera olika förklaringar.

har oxå ätit två skivor brieost i början på grav innan jag visste att man inte fick, trodde bara de var mögelost, hade absolut ingen koll då

Brieost är ju mögelost, vitmögel. :)

Jag har råkat äta kallskuret kött.

Och visst man ska ju undvika mycket men riskerna är ju ändå väldigt små. Anledningen till att man ska undvika är ju listeriabakterier och liknande, och de ska man samtidigt ha väldigt stor otur om det ska finnas i köttet eller mejeriprodukten. Men visst blir man nojjig :p
  • Fru Massu
    Anonym (Mio) skrev 2011-10-30 11:21:36 följande:
    Brieost är ju mögelost, vitmögel. :)

Jag har råkat äta kallskuret kött.

Och visst man ska ju undvika mycket men riskerna är ju ändå väldigt små. Anledningen till att man ska undvika är ju listeriabakterier och liknande, och de ska man samtidigt ha väldigt stor otur om det ska finnas i köttet eller mejeriprodukten. Men visst blir man nojjig :p
    Hehe ja de visste jag inte då men nu vet jag

jo precis!
    Dotter född 14 juni 2005, liten pojke beräknad 30 dec 2011
  • TheMilky

Klart. Jag äter rökt fisk, brie osv.
    Det enda jag inte äter/dricker är rutten mat och sprit.

• Momzilla

Mögelost, några glas vin typ. Och sonen är frisk.

Svar på tråden Vad har ni gravid "råkat" äta eller ätit som ni inte "ska"?