Vad har ni gravid "råkat" äta eller ätit som ni inte "ska"?
Nu menar jag tex parmaskinka, möggelost osv.
Själv råkade jag omedvetet äta massa chevre ost så nu går ja på nålar o är super orolig...
Vad har ni ätit?
Nu menar jag tex parmaskinka, möggelost osv.
Själv råkade jag omedvetet äta massa chevre ost så nu går ja på nålar o är super orolig...
Vad har ni ätit?
Äter salami utan att frysa det 3 dagar och även andra pålägg.
Farsk mozzarella pa pizza igar. Tankte inte alls.
Veckan innan jag fick reda pa att jag var gravid sa at jag sushi och drack vin varje kvall, akte berg och dalbana, hade "skoj-slagsmal" med syrran, blev sparkad i magen av en 2-aring av misstag mm... Men bebisen ser perfekt ut sager alla =) Sa oroa er inte!!
Svarar på TS fråga: Jag var i Tyskland och beställde en smörgås med ägg och skinka,och fick nästan genomstekt ägg och någon form av kallrökt skinka. Vet inte hur ok det var, men jag var vrålhungrig efter att planet blivit försenat och vi kommit jättesent till hotellet som ändå erbjöd sig att fixa något efter egentliga stängningsdagsen...
Jag blev dock inte jätteorolig, i så fall kunde jag ju låtit bli att äta det...
jag åt fetaost i bulgarien när jag var i vecka 8 och massa annat men det verkar inte vara nån fara för bebis i magen nu.
tror inte fetaosten var pastiörerad där.
jag visste inte att jag var gravid då.
med sonen åt jag ett helt paket med kallrökt lax utan att den varit fryst innan och honom är det inget som helst fel på.
Jag åt rått nötkött (carpaccio), sushi genom hela graviditeten, blodiga biffar etc. Jag åt engelsk julkaka med brännvin men antar att det var så lite att det inte påverkade. Jag åt också parmaskinka och lite ädelost (men bara lite).
Jag levde i thailand dom första sex månaderna av min graviditet (visste inte att jag var gravid då).
O då åt jag en masssa olämpliga saker då jag levde väldigt primitivt. Men kände att det inte var nån ide att oroa sej, gjort är gjort o ut kom en frisk liten pojke. =)