Inlägg från: bögfamiljen |Visa alla inlägg
  • bögfamiljen

Regnbågsdagis???

Vad anser ni om regnbågsdagis?? Själv tycker jag att det är värdelöst. Vi ska inte särbehandla våra barn och ha speciella dagis till dem. De är väl bättrre att vi beblandar oss och blir en del av samhället precis som vi vill.. Är det inte det vi kämpar för??

• Svar på tråden Regnbågsdagis???
  • bögfamiljen

ja det gör det "tyvärr" skulle jag iaf vilja säga.. fast säker bra för vissa.

• bögfamiljen
    Bedhead skrev 2011-10-30 13:58:01 följande:
    Vi har en unge med två mammor i våra barns klass. Det är superbra för oss, våra barn lär sig att familjer och kärlek kan se olika ut, och barnet det gäller verkar också trivas.
    det är ju just därför jag inte vill ha våra barn på regnbågsdagis, tror säkert att vi och våra barn kan lära andra familjer att man kan ha 2 pappor eller två mammor utan att det är något konstigt med det.
    Bedhead skrev 2011-10-30 14:15:27 följande:
    Ett för adopterade finns redan i Sthöm, har jag för mig. Åtmisntone ett ÖF.
    Det är möjligt att det bara är en ÖF har bara hört talas om det och inte kollat in så mycket i saken eftersom det inte är intressant för oss.
  • bögfamiljen
    Bill50X skrev 2011-10-30 19:23:01 följande:
    Är väl bra att det finns alternativa dagis. Valfritt ska det vara. På samma sätt så kan man kanske vilja ha barnet på ett regnbågsfritt daghem. Det viktigaste är att barnen är trygga,att personalen är vettig och att man har barnpassning så man kan arbeta. Dagisplats är svårt att få tag på,särskilt för oss skiftarbetande. Förr var det vanligaste dagmammor. Det föredrar jag i alla fall.
    man kan ju knappast kräva ett regnbågsfritt dagis tror inte man är tvungen att berätta om sin sexualitet när man söker dagisplats om det inte är på ett regnbågsdagis då iofs.
  • bögfamiljen
    sahara sahara skrev 2011-10-30 20:15:14 följande:
    Jag har aldrig hört talas om några förskolor som enbart är till för regnbågsbarn, jag tror inte att efterfrågan skulle vara särskilt stor, och jag tror inte att det skulle vara praktiskt genomförbart.

Däremot gillar jag ÖF för regnbågsbarn, både för min egen skull och för mitt barns.
    ok så det finns endast ÖF då.. Har som sagt bara hört talas om det.
  • bögfamiljen

både jag och mina barn träffar personer i samma situation så vet inte vad en ÖF skulle göra för skillnad.. Jag anser mig som en vanlig förälder och ser mig inte som någon "konstig" förälder som måste träffa andra "konstiga" föräldrar. Vi sätter oss själva i ett fack och inte omgivningen fast vi trivs nog rätt bra där iofs alltid skönt att vara speciella eller???

• bögfamiljen
    Bill50X skrev 2011-10-30 20:55:45 följande:

Vad är ÖF?

öppna förskolan
  • bögfamiljen
    Bill50X skrev 2011-11-11 12:34:27 följande:
    Om man vill att ens barn och en själv ska bli betraktade som normala så känns det onödigt att göra barnen utsatta och avvikande redan i dagiset. Jag menar att det blir en slags segregation, en särskola för barnen bara för att föräldrarna är avvikande. Hoppas det där blev begripligt nu bara?
    mycket begripligt och jag håller med dig..
Svar på tråden Regnbågsdagis???