• Äldre 30 Oct 20:57
    9675 visningar
    18 svar
    18
    9675

    Julklapp till 4-månaders bebis??

    Jag behöver tips på vad vi ska ge till våran son i julklapp, han är ca 4 månader på julafton. Vill inte ge ngn liten skallra eller så för det kommer han säkert få av andra, vill hellre ge honom en enda present men som är lite roligare.

  • Svar på tråden Julklapp till 4-månaders bebis??
  • Äldre 30 Oct 20:58
    #1

    Medlemsskap i någon bostadskö?
    Ett eget sparkonto?

     

  • LivL
    Äldre 30 Oct 20:59
    #2

    Förstår en så liten ens vad julklappar är..?

  • LivL
    Äldre 30 Oct 20:59
    #3

    Haha, älskar viseversas svar!

  • Äldre 30 Oct 20:59
    #4
    viseversa skrev 2011-10-30 20:58:33 följande:
    Medlemsskap i någon bostadskö?
    Ett eget sparkonto?

     
    Körkortskonto, t.ex.
  • Äldre 30 Oct 21:00
    #5
    AnnaL1 skrev 2011-10-30 20:59:59 följande:
    Körkortskonto, t.ex.
    Japp det är en bra ide=). Eller helt enkelt ett konto som ni från och med nu sätter in en viss summa på varje månad. det blir en del på 18-20 år det=)
  • Äldre 30 Oct 21:01
    #6

    Alltså han bryr sig inte det minsta, jag lovar! Han har nog inte ens börjat intressera sig för pappret och snöret i den åldern... Så köp något han behöver, någon leksak som blir roligt under vintern/våren om det känns viktigt att ha ett paket och eller spara pengarna till presenter i framtiden när de faktiskt märker att de får något paket...

    Vår son var 1,5 mån förra julen och han fick endast ett symboliskt paket för att storasyster skulle se att han fick paket också...

  • Äldre 30 Oct 21:02
    #7

    När jag föddes satte mamma in mig i Skb(bostadskö i sthlm) och tack vare det har jag ALDRIG haft svårt att hitta lägenhet. Det är nog den bästa present jag fått av min mamma. Att hon tänkte på min framtid och inte bara för stunden.

  • Pyrola
    Äldre 30 Oct 21:02
    #8

    Klossar, en bil från brio, ett dragdjur

  • Äldre 30 Oct 21:04
    #9

    Vi hade en gtön larv som spelade när man tryckte på fötterna och hade ett snöre som man kunde dra den i, var mycket poppulär länge, hon kan än i dag leka me den lillan är nu 18 månader. tror den var löpt på br.

    annars så kan ni köpa en lära gå vagn lite tidigt men jag lovar att det går fort...  

  • Äldre 30 Oct 21:10
    #10

    Dottern var 6 mån förra julen. Hon fick en spelande tv och en boll av sin storebror. Vi hade köpt kläder. Men det hade hon fått ändå.

  • Äldre 30 Oct 21:22
    #11

    boll. ikeas mjuka är poppis här även nu när sonen är lite äldre. eller badleksaker :)

  • Äldre 30 Oct 21:24
    #12

    Hoppgunga det älskade min son... fast man får nog vänta till 5-6 månader innan man sätter barnet i den.

  • Äldre 30 Oct 21:30
    #13

    Jag har köpt en stor typ tärning som låter och med massa grejer som man kan pilla på. Min dotter kommer vara precis 4 månader. Hon kommer få lite kläder också, men det hade hon ju fått ändå - jul eller inte. Jag köper nog mest för att jag själv tycker det är kul och vill ge henne julklappar :)

  • Äldre 31 Oct 09:43
    #14

    Funderade ett tag, och kom på att vi nog inte gav vår dotter någon julklapp i julas. Då var hon 3 månader. hon fick inte ens någon ettårspresent eller ens tårta när hon fyllde! Varför skulle hon få det, liksom? hon fattar ju inte grejen ändå, och hon hade alla leksaker, kläder och grejer hon behövde för tillfället. Hon fick ändå massor med julklappar och presenter från släktingar och vänner. 

    När hon är så liten är det bättre att köpa det hon behöver när hon behöver det istället, tycker jag. 

  • Äldre 1 Nov 13:14
    #15

     


    dottern fick inte heller någon present sin första jul då hon var 3 månader, hon fick bara sin julklänning... hon fick ju så mkt av andra ändå och var ju så liten då.

    Känner ändå att jag vill ge ngt åt sonen denna jul men ngt lite roligare än vad han kommer få från släkten...
    Funderar på kanske en sån här.

    Boss, den blå draken med sina 60 lekbollar i magen, han väntar på att få en stor kram från ditt barn! Han är ett bärbart bollhav, tål hårda lekar och kan användas som en sittplats! Öppna blixtlåset och ditt barn kommer att ha många och roliga stunder tillsammans med Boss! Draken är för barn från 6 mån och uppåt! Innehåller: 1 tygdrake med dragkedja och bjällra i svansen, 60 st lekbollar som kan förvaras inne i drakens mage, förvaringsväska i genomskinligplast till draken och bollarna.

    Men den är ju från 6 månader, antar det är för att bebisen ska kunna sitta upp... Men tänkte att han kan ju använda den som typ bara ett vanligt gossedjur tills han fyller 6??
    SamsonS skrev 2011-10-30 21:30:53 följande:
    Jag har köpt en stor typ tärning som låter och med massa grejer som man kan pilla på. Min dotter kommer vara precis 4 månader. Hon kommer få lite kläder också, men det hade hon ju fått ändå - jul eller inte. Jag köper nog mest för att jag själv tycker det är kul och vill ge henne julklappar :)
    Okej, vart hitta du den? Lät spännande...
  • Äldre 1 Nov 14:59
    #16

    Vi tänker lite framåt när det gäler julklappar och tänker ta sånt som hon fortfarande är för liten för men som kommer bli intressant inom ett par månader

  • Äldre 1 Nov 18:05
    #17

    Vi ska ge något symboliskt till sonen och vi har önskat pengar till honom!


  • Äldre 1 Nov 18:09
    #18

    Vi har bara satt in pengar på barnens konto deras två första jular, tror dom blir gladare av det när dom fyller 18 :)

Svar på tråden Julklapp till 4-månaders bebis??