• Nettis

5:e missfallet

Som väntat så fick jag mitt 5:e missfall i fredags, vecka 8 denna gång. Smärtan över att spola bort sin högsta dröm är outhärdlig.

Som vanligt kommer läkarna säga att det inte finns något fel på varken mig eller maken (maaassaaa tester har gjorts) Men jag tycker att något är fel! Såhär mycket otur kan man bara inte ha.

Tyvärr känns hoppet att någonsin få ett barn ganska så bortblåst nu. Kanske måste jag börja ställa in mig på att jag aldrig någonsin kommer få min dröm uppfylld. Jag har inte åldern emot mig, är bara 26 år, däremot har jag orken emot mig, för jag vet inte hur mycket mer jag orkar försöka.

Finns det någon därute som har varit med om en massa missfall utan att det har funnits något fel på er? Har det gått bra tillslut? Har ni gjort något särskilt för att det gått bra?

• Svar på tråden 5:e missfallet
  • Nettis

Tack för stöd och råd. Mitt THS har jag stor koll på med tanke på att jag har struma och dagligen äter Levaxin, men THS:et låg på 1,5 för 3 veckor sedan, så där var det inga fel.

Pregnyl har jag testat, men bara för att få ägglossning, har ingen egen nämligen. Så jag har använt mig utav, vid varje graviditet, Puregon och Pregnyl. Har även gjort IVF två gånger. Tre gånger har jag tagit Progesteron två gånger dagligen från ägglossning och framåt (har alltid slutat tagit dem vid missfallet) Den här graviditeten tog jag Progesteron.

Några andra mediciner har jag inte provat, kanske värt att göra det.

Svar på tråden 5:e missfallet