• lod82

5:e missfallet

Mitt T4 ligger på 17 och TSH på 2,3, tycker det låter konstigt att man gärna ska ligga under 1,0 för att kunna bli gravid. Jag blir gravid lätt men får alltid missfall men enligt min läkare är 2,3 ett bra värde...

• lod82

Gaaaa, absolut, jag håller med dig, har absolut inte lagt det åt sidan att det kan vara TSH-värdet som är orsaken, blir bara så kluven när läkarna säger att det är ett bra värde. Dock så har jag läst att det är ett hormon som är viktigt när hjärnan bildas som jag tror är i (rätta mig om jag har fel) i v7-8 och att man då får missfall om hormonet inte är ok. Mina missfall har alla skett i v 5 v 6 och en skrapning i v9 där man var osäker på om det ens fanns något foster. Då borde det ju inte bero på det tycker man ju, eller vad tror du? Vad har du själv för värde? Har du någon koll (eller någon annan) på jod i kosttillskott. I mina så ingår jod i 100 % rekommenderad dosering. Hur påverkas TSH när man intar jod, höjs eller sänks värdet??

• lod82

Började du med Levaxin när du hade ett värde på 2,2? Var det läkaren som rekommenderade medicinering vid det värdet och hur mycket är doseringen?

• lod82

Ok, där ser man, då är ju du verkligen ett bra exempel på att man kan behöva Levaxin även fast man har ett jättebra värde. Är du säker på att det är milligram och inte mikrogram? Läste ju att en vanlig dosering är 100-150 mikrogram! Så om jag har förstått det rätt så äter du 25 milligram eller mikrogram om dagen? Vad hade du för T4-värde innan du började med Levaxin?

• lod82

Snigelkatt: Tog du Trombyl innan du fick ett plus eller efter?

Svar på tråden 5:e missfallet