Linny skrev 2011-11-03 15:16:56 följande:
Nej men nu bor jag ju i V-tuna, så då har jag ju V-tunas lokaltidning
Tror det är lugnare där nu än för 15 år sedan.
I centrumet finns en rätt stor Icabutik (billigare än Ica Kragsta, Ica i Täby C och Ica i täby kyrkby), en coop, ett bibliotek, systembolag, blomaffär, hälskokost, apotek, järnaffär, klädaffär, tre fik varav ett är ett stenugnsbageri, bank, pizzeria, leksaksaffär, nån liten inredningsaffär, skoaffär och lite annat..
Storhandla är vi dåliga på men då är Arninge bäst tycker jag. Där finns både Ica maxi, coop, Willys osv.
Jag har inget emot att de bygger om. Vad jag inte förstår är hur det ska gå runt (nu vet jag att Täby C varit där längst) med alla stora centrum i Norrort. I Sollentuna C och Stinsen är det alltid halvtomt i parkeringsgaragen.
Men som sagt. Jag gillar både Täby och V-tuna. Däremot kan jag inte tänka mig att bo i V-tuna centrum eller längre bort åt det hållet, för det blir för långt tycker jag.
När jag var 15-17, dvs för 3-5 år sedan

Jaha, haha, men då verkar ju det centrumet helt okej innehållsmässigt!
Jag tror att Täby C klarar sig bättre än de andra eftersom det är fler som bor runt centrumet, eller inom bussavstånd. Stinsen känns ju som att det ligger lite mitt ute i ingenstans och det är lite svårare att ta sig dit utan bil. Sollentuna C känns inte som ett centrum man åker till för att shoppa, men det kanske är jag som dömer ut det. Har inte varit där på ett halvår kanske, och då tyckte jag inte att det var särskilt bra. I Täby har nog fler bil än i t.ex. Sollentuna (fördomarna bara flyger runt här, jag vet) och man använder bilen mer till struntresor, som till centrum. Annars är ju bussförbindelserna runt om i Täby ganska bra, man kommer in till centrum på som mest en kvart.
Ja nej, menade inte att just du hade något emot det, men menade på alla dessa sura människor som gnäller och gnäller i varje lokaltidning som kommer ut.
Nej alltså, som jag ser det är ju problemet med att bo i Vallentuna eller längre att kommunikationerna inte funkar vintertid. Mot Lindholmen, Kårsta och Ormsta så går inte tågen ordentligt på vintern, och då särskilt inte den första snöveckan. SL får ju panik varje år och undrar vad allt det vita är för något :P