• Anonym

Är varannan vecka enda alternativet?

Men saker och kläder ska de ju inte behöva ta med sig till den andra föräldern tänker jag. Mina barn (har precis separerat) kommer ha ett rum hos mig och ett hos pappa, och olika kläduppsättningar och saker hos både mig och pappan. Inte ska de behöva packa varje gång de ska åka till den andra föräldern.

• Anonym

Min son var 2-3år när vi separerade. Bor varannan torsdag till måndag hos den andra förälden . Vi har egna kläder så det är inget flyttande. Barnen klarar sig utan favorit tröjan och har favorit kläder hos bägge. Jag köper vinterklädert och skor och vill ha hälften av pengarana för det.

• Anonym
    Anonym (ej vv) skrev 2011-11-01 13:55:19 följande:
    Kan inte säga annat än att jag lider med dig. Känns som om jag själv kunde ha skrivit mycket av ditt inlägg. Men jag har i min enfald gått runt och trott att allt var frid och fröjd. Utåt sett har vi nog varit det "perfekta paret" som aldrig bråkade, osv. Så nu är alla runtomkring lika chockade som jag... Känner mig så lurad och snuvad på "kärnfamiljen"...

Jag vill såklart också ha barnen så mycket som möjligt. och helst skulle jag vilja att mitt x fick sitta i en sketen lägenhet och ruttna bort själv efter vad han gjort mot oss. men å andra sidan vill jag ju att barnen skall ha en bra relation med honom,. Men aldrig att jag kommer att gå med på VV. !! KOmmer att hävda i sten att det bästa för barnen är att ha ett stabilt hem. Om han då vill dra mig hela vägen till rätten får han göra det....Urk.
    Konstigt resonemang. Vad menar du att du har som gör dig till en bättre förälder? Är du medveten att du kan förlora boende o vårdnad om du blir stämnd?
  • Anonym
    Anonym (ej vv) skrev 2011-11-01 14:26:04 följande:

Anonym: Tror inte han skulle dra mig till rätten iofs. Men det hela handlar ju om att komma överens föräldrar sinsemellan..

Jag tycker inte att VV är det bästa alternativet så är det bara.

Kalla det ego men så är det. Och ja , såklart vill jag ha mina barn så mycket som möjligt. HAN vade att lämna sin familj hals över huvud.

Det låter som om du är bitter... han lämnade dig, inte sina barn.
  • Anonym
    Anonym (ej vv) skrev 2011-11-01 14:31:56 följande:
    Visst är jag bitter.... vem skulle inte vara det?
    Varför? Det kostar energi och han är inte värd dina tankar och din bitterhet. Gå vidare och börja leva istället. Glöm inte bort att han inte lämnade barnen även om han lämnade dig.
  • Anonym
    Anonym (ej vv) skrev 2011-11-01 16:14:09 följande:
    Tycker visst de som lämnar även lämnar barnen. de kommer inte att träffa dom under samma förhållanden/lika ofta som tidigare..

Varjen jag eller mina barn har valt att inte få leva med pappan i samma utsträckning som tidigare.

Nu har vi en ok relation och visst blir jag bitter ibland men nu funkar det ändå ganska bra. Har bara väldigt svårt att acceptera att jag inte ska få träffa mina barn varje dag.. Det var inte så jag tänkte mig det hela då vi skaffade dom..
    Hade det varit bättre om han hade tagit barnen med sig för att "bevisa" det för dig? Det är självklart att man inte kan träffa barnen lika mycket som skilda/separerade. Det är största baksidan av att förhållanden spricker. Det låter som det har hänt rätt nyligen... Det blir lättare med tiden.
  • Anonym

Schemat 2-2-3 vecka 1 och 2-2-3 vecka 2 är finemang. 
    Schemat P-M-P vecka 1 och M-P-M vecka 2 dvs.

Fungerar väldigt bra för dig som inte vill ha vv, då är du utan dina barn i 2 dagar.

Annars finns alternativet 3-4  4-3. 

• Anonym

Skulle vi gå isär så skulle det inte bli aktuellt med VV. Så enkelt är det. Barnen behöver ett hem. 

Och ja i vårt fall skulle det bli jag som får boendet och pappan skulle i bästa fall få varannan helg. Han är ingen bra pappa. Eller jo så länge han inte behöver ta ansvar. Att leka med barnen är kul, men att se till att de kommer till skolan i tid på morgonen är nått han inte klarar. Jag har i två månader tjatat på att yngsta barnet har storlek 86 i kläder, trots det drar pappan på honom strl 74 och ser inte att de är för små.

Jag är själv skilssmässobarn. Växte upp hos en förälder och är väldigt nöjd med det upplägget.  

Svar på tråden Är varannan vecka enda alternativet?