Gullhönan skrev 2011-11-06 19:18:30 följande:
Näe, använd inte spermiedödande medel. Googla "spermiedödande medel UVI" så fattar ni.
Med pessargel finns inget sånt med att passa tider . Den är dessutom godare och behaglig för slidan...
Så jo, det är bara att köra på- i två dygn dessutom. Men det finns så fruktansvärt många missuppfattningar om pessar och folk som vill snacka skit om det, utan att veta fakta. Verkar det som.
Hoppas verkligen att folk inte följer dina "råd", utan lyssnar på sina barnmorskor istället.
Hur kan du ge rådet att man
inte ska använda spermiedödande medel, när det är en förutsättning för att pessaret ska fungera som det ska? Hoppas att du bara ville märka ord, och inte menar allvar med att man ska använda pessaret som det är.
Pessargel är spermiedödande, så det var förstås det jag menade när jag skrev spermiedödande medel.
Nej, det är inte att bara "köra på" i två dygn med vanligt pessar, glöm det! Följ instruktionerna istället, de finns för en anledning!
Jag är inte alls ute efter att snacka skit om pessar, skrev bara fördelar och nackdelar som jag upplevt det.
Värre i så fall att som du sprida ut en massa falsk info som kan få till följd att pessaret inte funkar som det ska eller ge en infektion.
Antingen är du helt okunnig, eller så har du fortfarande inte förstått att det är vanligt pessar jag pratar om, och inte cervixpessar. Jag har ingen som helst erfarenhet av cervixpessar, och skulle därför aldrig vara så dum att jag sitter och försöker ge absurda råd om det.
Så om det är cervixpessar du pratar om, var då tydlig med det, och försök inte sitta och ge felaktiga råd om vanligt pessar.
Faktiskt så behöver du inte ens anmärka på mina ord, eftersom det i så fall är två helt olika pessar vi pratar om!
Cervixpessar kan tydligen sitta inne i två dygn, och det är ok att duscha, men håll dig till att ge råd om den sortens pessar då!