Donum skrev 2011-11-03 07:34:41 följande:
Eller så pratar du i nattmössan?
Som sagt, det finns inget annat däggdjur som försöker få nyfödda/ung avkomma att kontrollera blåsa och avföring. Det är ingen ny företeelse. En ny företeelse är snarare att förvänta sig att så små ska kunna kontrollera blåsa och avföring.
Jag hävdar med bestämdhet att så små barn inte ska erbjudas alternativ eftersom de inte har förmågan att välja utan blir förvirrade av just alternativ.
Jag har fått det ifrån vetenskaplig forskning att det inte spelar någon roll när man börjar potträning. Barn blir torra när de är mogna för det oavsett.
För övrigt är de flesta torra vid 2,5 - 3 års ålder. Inte 3-4 års ålder. När dina barn börjar skolan vet jag inte, men mina börjar inte förrän vid 6 år.
Vad pratar du om!? Försöker få? Ingen "försöker få" någonting, det är helt naturligt! Menar du att djur har blöja?

Eller vart vill du komma? Det är
inte en ny företeelse att låta barnen kissa och bajsa som de ska! Herregud var får du allt ifrån?? Jag har studerat ämnet, en källa på att du har fel är tex Cole mfl 2010.
Du säger att du får det från vetenskaplig forskning att det inte spelar någon roll, källa på det? Källa på att barn är torra vid 2,5 år? Källa på att barn
alltid har varit torra vid 2,5 år, och är det i hela världen.
KÄLLA.