17 månader & jätte jobbig!
Fullkomligt normalt och SKITJOBBIGT...
De har precis kommit på att de har en egen vilja och testar sig fram, därav att de så ofta blir frusterade och arga när vi stoppar dem eller de inte kan/får göra det som de vill. Det som fungerar bäst tycker jag med så små barn är att avleda...vid den åldern har de ingen impulskontroll så även om du sagt NEJ 1000000 gånger så är inte impulskontrollen såpass utvecklad ofta så att barnet kan hejda sig själv om viljan/nyfikenheten över det förbjudna är stark.
Att hon är såpass snäll hos andra beror ofta på att barnet testar mest där de känner sig som tryggast, med andra ord hos föräldrarna.
Ang skriken mitt i natten så låter det som nattskäck, skickar med en länk: http://www.babyvarlden.se/Bebis/Somn/Nattskrack-och-mardrommar/
Min stora kille gjorde likadant i den åldern, gallskrek som en stucken gris, självklart blev jag ju livrädd men när han själv vaknade till så var han helt opåverkad, snarare på gott humör. Tillskillnad mot när de skriker/gråter på dagen, då ser man ju att de precis varit ledsna.