• emmgus

Hinnsvepning, funkade det för er?

Är gravid i v 39 och fick igår en hinnsvepning.
    Fick testat göra en i måndags men då var inte tappen tillräckligt mogen. Banrmorskan testade göra en igår med inställningen att det har nog inte hänt mycket men blev riktigt glatt överaskad och glad när de hänt jätte mycket och jag var öppen 2,5cm!
    Hon kunde göra svepningen ordentligt och kände bebisens huvud under undersökningen =)

Min barnmorska var som sagt hoppfull, men jag har inte känt något sen igår när jag gjorde det vid 15:00.
    Ingen slempropp, inga blödningar och inga värkar.

Förstår att det kan ta upp till ibland tre dygn innan något händer (om det ens händer något) Men chanserna ökar ju om man redan är mogen vilket jag var eftersom jag öppnat mig.

Så till er andra som gjort det.
    Hur funkade det för er?
    Och när drog det igång och hur?

Tacksam för svar =)

• Svar på tråden Hinnsvepning, funkade det för er?
  • emmgus

Känns ändå skönt att höra lite solskenshistorier!
    Är så trött på detta då jag mått grymt dåligt de senaste veckorna.

Men nej jag är omföderska, och eftersom jag ändå var öppen 2,5 cm så hoppas jag att det hon gjorde ska göra någon som helst nytta.
    Barnmoskan blev ju verkligen eld och lågor eftersom så mycket hade hänt på två dagar där nere, så jag vill ju verkligen det ska gå vägen.

Men men har ju inte ens gått 24 timmar än, så får väl va till tåls!

• emmgus

Jag är otålig! Inget direkt än, tyckte mig ha lite mer sammandragningar som kändes i ryggslutet förut men det lugnade sig efter någon timma.
    Vill så gärna något ska hända o man blev ju mer hoppfull när  man såg barnmorskans reaktion och man ändå va öppen,.

Fler?

• emmgus

Än behöver jag kanske inte ge upp hoppet då?
    Har ju bara gått lite mer än 24 timmar än och det verkar som om de kan ha verkan upp till tre dygn efteråt?
    Håller verkligen tummarna, vill så gärna att detta ska va över nu.

• emmgus

Jag ger upp, den där jäkla hinnsvepningen verkar inte funkat alls. Mer än 48 timmar sedan den gjordes nu.

• emmgus
    Soffen skrev 2011-11-09 04:14:50 följande:
    Jag fick en hinnsvepning i måndags och idag (onsdag) sitter jag här lika tjock om magen som vanligt. Jag var mjuk i tappen och öppen 1,5 - 2 cm, men inget hände i alla fall : (
    Blä jag blir så arg! För chanserna ska ju öka med andra barnet och om man är öppen! En vecka sen jag gjorde min nu och jag är fortfarande jättegravid. Ska dit imorgon och göra en till, då jäklar ska jag be henne veva runt ordentligt för nu får det vara nog!
Svar på tråden Hinnsvepning, funkade det för er?