• Adamama

Hinnsvepning, funkade det för er?

Du kanske  kunde göra en kombo? Med sex?

Min bm sa att allt prat om teer och gå i trappor och sånt var struntprat. men att sex kunde funka OM man var mogen. För i sperma finns tydligen oxytocin som är detsamma som barnet utsöndrar när det vill sätta igång värkarna. Typ. Men att det inte är så mycket, så vill man ha en rejäl färdknäpp tipsade hon om sex ett par gånger på raken inom loppet av några timmar.

...jag föreslog det för maken, men han var tveksam kan jag lova. Hade fått norsk massage på dagen (läkaren drog och knådade tappen lite) och en gång sex på kvällen och på natten blev det bebis. Vet inte vad som gjorde mest nytta.   

♥ tvåbarnsmamma på god väg att bli trebarnsmamma ♥
  • Adamama

Heja heja! Och sen hem och ha sex. Lova!

• Adamama
    emmgus skrev 2011-11-10 13:28:18 följande:
    Ja jag ska ligga ikväll, haha
    Om jag orkar!
    Nej, nej. Inte OM du orkar. Du orkar. Du orkar inte vara gravid mer. Orka ha sex för att slippa får du se till att orka.
  • Adamama
    emmgus skrev 2011-11-17 13:52:21 följande:
    Nu är de på gång! Ska in på kontroll!
    Åh, vad spännande! Lycka till!!
  • Adamama
    Emelianfian skrev 2011-11-17 15:23:15 följande:
    Fick en hinnsvepning i måndags och här har inte hänt något men då var jag inte mogen alls så läkarn var inte så hoppfull. Ska tillbaka till läkarn på måndag och är då i vecka 38+2 och då hoppas jag att han gör en ny. Är hinnsvepning typ massage på tappen eller? Menar eftersom den kan ges även om ingenting hänt. Hur gör man det själv?
    Nej, som jag fattat det är hinnsvepning just att man rör på hinnan, se den utmärkta bilden tidigare i tråden. (inlägg 46).

Men man kan få tappmassage också. Det har jag fått, läkaren kallade det "norsk massage", tror det var tappen han drog och gnuggade då typ. Dagen efter hade jag bebis.
  • Adamama
    emmgus skrev 2011-11-18 11:42:29 följande:
    Han föddes igår 18:51:) stor grabb på 53cm och 4490 g!!
    Äntligen! Grattis!
Svar på tråden Hinnsvepning, funkade det för er?