• emmgus

Hinnsvepning, funkade det för er?

Tror inte de funkar för alla:( men ska ge
    De ett försök:)

• emmgus

Min barnmorska sa att man måste ha sex minst fem gånger för att de ska kunna ha någon verkan:( nåväl hon gjorde svepningen och jag bad henne ta i ordentligt idag, så de gjorde ont idag och är mer ömt nu:(

• emmgus
    virre85 skrev 2011-11-10 21:23:46 följande:
    Jag hade med sex efter min hinnsvepning och hon kom stax efter. gjorde hinnsvepningen runt 10 tiden, sexade vid 22.30 och hon kom 04.17
    testade o ha sex, men kunde inte slutfölja för jag va så jäkla öm efter hinnsvepningen. Så ja de gjorde väl ingen nytta.
  • emmgus
    virre85 skrev 2011-11-11 07:41:56 följande:
    Stackare.. Jag hade inte alls ont efter hinnsvepningen, blödde inget heller. Så jag trodde faktiskt inte att den funkade på mig heller. Min slempropp gick när värkarna började..
    Hoppas det snart sätter igång för dig.
    Gick över 6 dagar med första, tyckte det var skit jobbigt och då gick jag inte över särskilt långt om man jämnför med andra.
    Första startade av sig själv, utan varken sex eller annat.
    Gick också över med första, 8 dagar.
    Har BF på söndag så har ju inte gått över ännu men mår så sjukt dåligt därför vill jag ha igång det.
    Jag hoppas verkligen den ska göra nytta denna hinnsvepning denna gång, men nej inget ännu :(
    Öm igår o kanske lite lite förvärkar (svårt o säga om de va förvärkar för jag har aldrig upplevt det)
    Men ingen slempropp eller blod eller något, nåväl de kan ju ta ett tag innan de gör nytta men jag är inte hoppfull :(
  • emmgus

Tredje hinnsvepningen gjord! 3cm öppen och tappen vänd åt rätt håll inför förlossningen. Har tappat tron på detta! BF+3

• emmgus

Ja alltså för vissa funkar det helt enkelt inte och vi verkar va några av dom tyvärr. Är på BF+3 idag. Men ni får gå över tre veckor i ert län då eller?

• emmgus

Hur tusan gör man då? Hon sa ju att jag själv kunde känna huvudet på bebisen om jag försökte, o de är ju där dom drar omkring.

• emmgus
    Rainbow brite skrev 2011-11-16 18:08:44 följande:
    Mena hon att du kan känna barnets huvud om du känner på tappen?

Ja man kan känna bebisens huvud

Ja du lättast är om du står på huk och var noga med att ha kortklipta naglar och rena händer     
    Där sket de sig, kan inte stå på huk, kan knappt stå upprätt de senaste dagarna för jag har så ont.
    Men får hoppas det drar igång ändå!
  • emmgus
    Jerci skrev 2011-11-17 10:14:16 följande:
    För min del funkade det med 1 ordentlig gång! Läkaren gjorde den kl 11 tror jag och värkarna satte igång på kvällen/natten sen. Gick på stan efter hinnsvepningen och höll igång så länge jag orkade. sen blev det fika, film och säng! Jobbigt att behöva gå o vänta. Hoppas det kommit igång eller gör det snart! Lycka till!
    Nej efter tre hinnsvepningar så får man nog inse att det funkar inte för mig!
Svar på tråden Hinnsvepning, funkade det för er?