• ZoZoZ

Hypnobirth - att föda under självhypnos

Jag lyckades ganska bra med just detta under min andra förlossning. Inför min tredje kommer jag läsa på mer och aktivt öva ännu mer på avslappning. Jag kommer även köpa boken om hypnobirthing och längtar så efter nästa förlossning. Såg även filmen: Orgasmic Birth idag, den rekommenderas varmt.

• ZoZoZ

Cajsa S: Blir lite osäker på exakt hur mycket jag hade läst om "Hypno Birth", men en del var det. Hade även läst en hel del om "dykmetoden". Jag anser att mina förberedelser och erfarenheten frän min första förlossning gjorde en gigantisk skillnad. Jag hade dock en fin första förlossning också på många sätt, men med bättre information innan och bättre stöd under förlossningen kunde jag säkert ha haft en snudd på lika lugn och fin första förlossning...!

Blir så upprörd över att det ska vara så svårt att nå ut med bättre information samt att inte alla födande kvinnor får ett bättre stöd under sina förlossningar! Det är INTE normalt och framförallt INTE riskfritt att pumpa i födande kvinnor en massa läkemedel. En traumatisk förlossning kan sätta spår för all framtid i barnet och mamman! Förlåt, nu var det visst "någon" här som tog i från tårna... ;P

Lycka tillbed dina förberedelser och din kommande förlossning!

• ZoZoZ

Härligt att höra "Getingen", grattis till en fin förlossning och till ert kärleksmirakel!

• ZoZoZ

Jag använde samma metod med barn nummer tre dör snart ett år sedan. Den här gången sa jag dock ett dovt, välkomnade JAAAA vid varje värk. Det hjälpte mig att ännu bättre välkomna och ta emot varje värk lugnt och avslappnat.

Rekommenderar varm boken "Att föda utan rädsla".

Svar på tråden Hypnobirth - att föda under självhypnos